مهدی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون تشکل مردم نهاد زیست محیطی در این منطقه فعالیت ندارد که نیازمند همکاری مردم برای تشکیل چنین نهادهایی برای حراست از مراتع و اراضی ملی هستیم.
وی بیان کرد: محیط زیست به تنهایی قادر به انجام تمامی ماموریت های این حوزه نیست و برای حفاظت از محیط زیست و انجام فعالیت های فرهنگی به مشارکت عمومی، هم افزایی بین بخشی و همکاری این تشکلها نیاز است.
رئیس اداره محیط زیست تیران و کرون با بیان اینکه حرکت خودجوش مردمی برای حفظ مراتع در اراضی حفاظت شده وجود دارد، خاطرنشان کرد: بهره برداران مراتع، زنبورداران و دامداران همکاری خوبی برای حفظ اراضی حفاظت شده دارند اما این تشکل ها این فعالیت ها را منسجم و فعالیت های بیشتری را در عرصه های مختلف رقم می زند.
وی یادآوردشد: دو پاسگاه حفاظت محیط زیست در تیران و کرون با مشارکت مردم و خیرین احداث شده که چنین اقدامی در پیشگیری از تخلفات و فعالیت های مجرمانه جلوگیری کرده است.
صادقی با بیان اینکه امسال 23 پرونده تصرف، تخریب مراتع و برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی از مراتع حفاظت شده در شهرستان تشکیل شد، گفت: 60 نفر متخلف در قالب این پرونده ها دستگیر و 6 اسحله غیرمجاز کشف شده است.
وی اضافه کرد: آتش سوزی در مراتع این شهرستان از دیگر تخلفات و بی توجهی به مراتع بود که این حوادث توسط مردم به موقع رسیدگی و از گسترش آتش جلوگیری شد.
منطقه حفاظت شده دالانکوه با بیش از 33 هزار هکتار وسعت و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به مساحت 113 هزار هکتار در شمال غرب اصفهان واقع است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.