به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی روز یکشنبه در کارگاه 'جشنواره بچه‌های انقلاب' در تبیین محورهای هفت‌گانه بیان معارف انقلابی برای کودکان و نوجوانان افزود : اولین محور اول، تبیین باورهای انقلابی مبتنی بر ارزشهای دینی است.
وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم عمیق دینی و فلسفی به زبان ساده برای کودک و نوجوان در هر مکتبی وجود دارد، ادامه داد : باید باورهای انقلابی مبتنی بر مفاهیم دینی استخراج شود و در قالب هایی نظیر شعر، داستان، بازی، سرگرمی و مسابقه متناسب با روحیه و سطح فهم کودک به این قشر منتقل شود
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: امروز 'عمومی‌سازی علم' با هدف ساده‌ سازی و انتقال مفاهیم عمیق فلسفی به بزرگسالان روش متداول و پرکاربرد است زیرا هر چه سطح درک و فهم جامعه بالاتر برود، تاثیر بیشتری در تحقق آرمان ‌های یک دین یا مکتب دارد.
وی محور دوم را تمثیل ‌های مفهومی مرتبط با انقلاب خواند و تصریح کرد : در این محور بر خلاف روش اول که مفاهیم به صورت مستقیم و ساده بیان می شد از زبان تمثیل‌ استفاده می شود و با روش تمثیل یک مفهوم پیچیده تقریب به ذهن می شود.
قطبی محور سوم در بیان معارف انقلابی را استفاده از ظرفیت مقایسه دانست و افزود : یکی از شیوه‌ های بیان دستاوردهای چهل سال گذشته، مقایسه گذشته با زمان حال یا مقایسه رشد کشور با کشورهای مشابه در دنیا کنونی است.
وی محور چهارم تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی را استفاده از سیره و سنت اهل‌بیت(ع) دانست و اظهارداشت: فرهنگ، ارزشها و مفاهیم انقلابی در سیره و تاریخ اهل ‌بیت(ع) قابل مشاهده و ملموس است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان محور پنجم را بیان معارف در افق چشم انداز و حرکت رو به آینده دانست و اضافه کرد : ارتقای انگیزه کودک، نوجوان و دانش‌ آموز ارتقای امید به آینده، نشاط، مسئولیت ‌پذیری، برنامه‌ ریزی، نظم، تلاش علمی را برای آینده سازان انقلاب بیشتر تضمین می کند.
قطبی بیان خاطرات بزرگان انقلاب را محور ششم بیان معارف انقلابی دانست و تاکید کرد: این خاطره ها می تواند نگاه دینی به معارف انقلاب را در نوجوانان پررنگ‌ تر سازد و انگیزه های دینی انقلاب مردم ایران را روشن سازد.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ همواره شاهد مبارزات انسان ها در برابر ظلم و فساد و تباهی بوده است ولی بهتر است رخدادهای زندگی حضرات معصومین(ع) و انبیا بازگویی شود زیرا همه انبیای الهی با ظلم مبارزه کردند و اصلا شرط نبوت، ایستادگی در برابر ظلم و تلاش برای برقراری عدالت در جامعه است.
6026//7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.