به گزارش ایرنا، کاروان 15 نفره قرآنی انقلاب اسلامی در بدو ورود به کاشان در آرامستان دار السلام گلابچی این شهر حضور یافته و با اهدای گل و خواندن فاتحه ای به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
مسوول این کاروان قرآنی در گفت و گو با ایرنا افزود: دیدار با زینب ابن علی، از حافظان قرآن کریم و رتبه چهارم کنکور سال گذشته و تلاوت کرسی اذان ظهر در آستان امامزاده سلطان امیر احمد (ع) که از رادیو قرآن پخش زنده می شود، از جمله برنامه های این کاروان در کاشان است.
احمد حاج ابوالقاسمی بیان کرد: همچنین نشستی با جامعه قرآنی کاشان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شبستان آستان امامزاده هلال ابن علی (ع) در آران و بیدگل و اجرای تواشیح که در رادیو قرآن پخش زنده خواهد شد، از دیگر برنامه های کاروان قرآنی انقلاب می باشد.
وی اضافه کرد: این کاروان در ادامه مسیر خود به استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان سفر خواهد کرد.
مدیر شبکه رادیویی قرآن عنوان کرد: اعضای کاروان قرآنی انقلاب یوم الله 22 بهمن به جمع راهپیمایان در شاهرود پیوسته و برگزاری نشستی با جامعه قرآنی و محفل انس با قرآن کریم پایان بخش سفرهای این کاروان خواهد بود.
وی در مورد هدف از راه اندازی این کاروان گفت: انس بیشتر با قرآن کریم، برگزاری نشست و ارتباط نزدیک با بدنه جامعه قرآنی، احیای سنت کرسی تلاوت اذان ظهر و مغرب، حضور در نقاط محرومی مانند قلعه گنج و دیدار با افتخارآفرینان قرآنی در قالب این طرح پیگیری می شود.
ابوالقاسمی با اشاره به برنامه کاروان قرآنی انقلاب در پالایشگاه شازند افزود: روی ناو سهند و شهید ناظری نیز که ساخت داخل هستند، برنامه ای در جهت نمایش دستاوردها و اقتدار نظام اسلامی برگزار خوهد شد.
وی یادآور شد: سفر کاروان قرآنی انقلاب از یکم بهمن ماه از حرم حضرت امام خمینی (ره) در تهران آغاز شد و پس از حضور در قم، به مدت 2 روز در استان مرکزی بودیم و سپس وارد کاشان با برخورداری از یک هزار و 800 شهید والامقام شدیم.
کاروان قرآنی انقلاب همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مدت 22 روز در 12 استان و بیش از 30 شهر کشور حضور یافته و به اجرای برنامه های قرآنی خواهد پرداخت.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.