بهمن زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح وضعیت استان اصفهان در سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شاخص های زیست محیطی امنیت با رویکرد راهبردی بررسی شده و در اختیار سیاستگزاران ملی و استانی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: پژوهشکده مطالعات راهبردی در راستای رسالت خود برای رصد امنیت ملی و کمک به بهبود کشورداری در سطوح مختلف ملی و استانی، اجرای طرح برآورد امنیت استانی را در تمام استان های کشور در دستور کار قرار داده است.
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: در هر استان اجرای طرح مذکور به یک دانشگاه واگذار می شود تا بتواند به عنوان اندیشکده به دولت کمک کند.
زمانی با اشاره به اینکه تفاهم نامه اجرای این طرح بین دانشگاه اصفهان و پژوهشکده مطالعات راهبردی وزارت علوم منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در مدت 6 ماه و از طریق مصاحبه با مسوولان، صاحبنظران و مردم انجام می شود.
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: در این طرح مسائلی مانند رضایت مردم، حکمرانی، اولویت بندی های استان و استفاده از تجربه های چند سال گذشته بررسی، نقاط ضعف و قوت شناسایی، مشکلات موجود ریشه یابی و راهکارهای پیشنهادی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه مادر و جامع استان دارای ظرفیت های بسیاری در رشته های مختلف از جمله علوم انسانی، مدیریت و روان شناسی است، اضافه کرد: این مجموعه توانایی لازم برای بررسی ابعاد مختلف بحث امنیت در استان را دارد.
زمانی اظهار داشت: دانشگاه اصفهان علاوه بر ارتباط با صنایع، با نهادها و سازمان های مختلفی مانند استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور زندان ها همکاری پژوهشی دارد.
پژوهشکده مطالعات راهبردی فعالیت رسمی خود را از سال 1376 و با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرد و تحقیقات آن در حوزه مطالعات راهبردی و امنیت ملی است.
دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی دارای پنج پژوهشکده، پنج مرکز پژوهشی و 32 گروه پژوهشی است.
پنج میلیون و 120 هزار نفر در 24 شهرستان استان اصفهان سکونت دارند.
3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.