به گزارش ایرنا، در این میزگرد سعید سهرابی مدیر پروژه چهارباغ، ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، محمود درویش کارشناس حوزه معماری و شهرسازی و محمد عرب کارشناس معماری و شهرسازی حضور داشتند.
این کارشناسان معتقدند طرح چهارباغ فوری نیست و هیچ تعجیلی برای اجرای سریع آن وجود ندارد و این طرح نیاز به لایه شناسی و نگاهی مفهومی دارد و نگاه کالبدی باید از آن حذف شود.
میراث فرهنگی اصفهان در این میزگرد تعیین طرف حساب میراث فرهنگی از سوی شهرداری را خواستار شد تا این اداره کل بداند درخصوص پروژه چهارباغ با کدام بخش از شهرداری اصفهان مواجه است.
آن ها معتقدند پروژه چهارباغ یک پروژه ناموفق است که هنوز هم در مرحله اجرا بوده و برای اصلاح آن دیر نشده و باید بازآفرینی شود.
این کارشناسان بر ضرورت تشکیل اتاق فکری برای پروژه چهارباغ تاکید کردند و ترکیب تیم این اتاق فکر را نیز یک پروژه مطالعاتی دانستند.
علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به این میزگرد دعوت شده بود که حضور نیافت.
همچنین از سازمان نوسازی و بهسازی به صورت مکتوب برای حضور در این میزگرد دعوت شد و مسوولان این سازمان هرگونه صحبت در خصوص طرح چهارباغ را به شهرداری و مدیریت چهارباغ واگذار کرد.
این درحالی است که نماینده میراث فرهنگی اصفهان در این میزگرد عنوان کرد که سازمان نوسازی و بهسازی به نمایندگی از شهرداری اصفهان تمامی مکاتبات مربوط به پروژه چهارباغ را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دارد.
خیابان چهارباغ اصفهان یکی از بی نظیرترین محورهای ارتباطی شهری اصفهان است که نوسازی آن تاکنون با واکنش هایی از سوی کارشناسان و میراث دوستان روبرو شده است.
تفصیل مطالب مطرح شده در این میزگرد متعاقباً منتشر می شود.
7135/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.