دبیر علمی همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش استفاده از تجربه های متخصصان و پژوهشگران سلامت روان، توانبخشی و بیماران مزمن روانپزشکی بود چرا که نیازمند اقدام های گسترده تری در زمینه توسعه دانش توانبخشی روانی در کشور هستیم.
افشین احمدوند افزود: جایگاه بازتوانی در نظام سلامت، بازتوانی مبتنی بر مشارکت جامعه، نقش فناوری های نوین در بازتوانی و فعال سازی رفتاری در بازتوانی بیماران مزمن از جمله محورهای این همایش بود.
وی، بازتوانی حلقه گمشده در نظام سلامت و پیشرفت ها، تجربه ها، خلاقیت ها و ابتکارها، بررسی مشکلات فرزندان بیماران مبتلا به اختلالات روانی مزمن و کاربرد داروها در توانبخشی شناختی و پژوهش در حوزه توانبخشی روانی، اجتماعی و شناختی و لزوم توجه به سلامت روان در مراقبان بیماران مزمن روانپزشکی و آینده بازتوانی را از دیگر موضوع های همایش عنوان کرد.
دبیر علمی همایش بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی اضافه کرد: 30 مقاله از مجموع 80 مقاله فرستاده شده به دبیرخانه، در قالب سخنرانی ارائه شد تا شاید راهگشای افراد فعال در این رشته ها باشد و تجربه های عملی و نظریه ها منتقل شود.
دومین همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی با حضور 30 نفر از روانپزشکان به مدت 2 روز برگزار شد.
کاشان سال 89 میزبان نخستین همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی بود.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.