به گزارش ایرنا، احسان محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان، مصطفی جوادی مقدم رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مولف طرح های پایتختی کاشان و محمد نظافتی از کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر در این میزگرد شرکت داشتند.
چند نفر از کارشناسان، استادان دانشگاه و فعالان حوزه چاپ و نشر به رغم هماهنگی های صورت گرفته، در این میزگرد حضور نیافتند.
این کارشناسان و متخصصان کمبود فضای سرانه و جانمایی نامناسب کتابخانه ها، کمبود اعتبار، فقدان احساس نیاز برای فعالیت های فرهنگی، ضعف اطلاع رسانی و تبلیغ، قوانین دست و پاگیر، فقدان برنامه ریزی عملیاتی، کاهش سرمایه اجتماعی، هدر رفتن بودجه فرهنگی و توزیع نامتناسب اعتبارهای استانی را از جمله چالش های پیش روی کتاب و کتابخوانی برشمردند.
همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین، توجه بیشتر به موضوع اطلاع رسانی و تبلیغ، ترغیب جامعه به کتابخوانی به ویژه از دوره کودکی، لزوم بازنگری در قوانین، برنامه ریزی عملیاتی در حوزه فرهنگ و تخصیص اعتبارهای متناسب، تقویت هویت فرهنگی و توجه بیشتر به صنعت چاپ و نشر از جمله راهکارهای ارتقای سرانه های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در کشور و از جمله کاشان، به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران مورد تاکید قرار گرفت.
کاشان اسفند 96 به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر از 21 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با 350 هزار جلد کتاب برخوردار است که بیش از 14 هزار نفر عضو دارد.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آتی انتشار می یابد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.