نرخ مشارکت اقتصادی از تقسیم جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سنین کار به دست می آید بنابراین افزایش نرخ مشارکت اقتصادی بازتاب حضور بیشتر افراد در سنین کار به سوی بازار کار است.
به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان سال گذشته 40.6 درصد در کشور بود و در تابستان امسال به 40.9 درصد رسید که مبین رشد 0.3 درصد نرخ مشارکت اقتصادی بوده است.
وی با اشاره به جمعیت شاغل در استان، بیان کرد: در بخش کشاورزی 10 درصد، در بخش صنعت و معدن 40.6 درصد و در بخش خدمات 49.5 درصد از جمعیت استان مشغول به کار هستند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اشتغال پایدار روستایی در استان را یکی از مهمترین طرح ها اعلام و بیان کرد: تخصیص اعتبار این طرح توسط دولت و با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی صورت گرفت تا برای شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت عشایر و روستایی اجرا شود.
وی با بیان این که 12 درصد جمعیت استان روستایی است، ادامه داد: در ماه تیر اصفهان از نظر جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی جایگاه بیست و نهم را داشت در زمان حال استان پس از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان این که طرح مشاغل خانگی از جمله طرح های خردی است که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، تصریح کرد: این استان در بحث مشاغل خانگی از حیث پرداخت تسهیلات رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه 926 پروژه عمرانی در اصفهان وجود دارد، گفت: در قالب تبصره 19 قانون بودجه طرح های نیمه تمام در قالب مشارکت به بخش خصوصی واگذار می شود که در این راستا 109 طرح به بخش خصوصی واگذار شد.
علی مقدس زاده گفت: تاکنون 75 درصد بودجه های مصوب شهرداری ها محقق شده است و 525 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به شهرداری تعلق گرفته است.
وی با اشاره به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها تصریح کرد: در طول یک دهه گذشته این کار مورد توجه بوده اما برنامه ریزی در این زمینه وجود نداشته است که این کار برای نخستین بار در اصفهان توسط سازمان همیاری های شهرداری صورت گرفت.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران گفت: این مهم یکی از طرح های شاخص استان است که با سرعت 130 کیلومتر در ساعت صورت می گیرد که این طرح می تواند در توسعه اقتصادی استان اثرگذار باشد.
وی ادامه داد : برای این طرح اقدامات بسیاری از جمله تملک اراضی و معطوف سازی طرح به اصفهان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی استان از 41.5 در تابستان گذشته به 44.9 درصد در سال جاری افزایش یافته است این افزایش به معنای بیشتر شدن عرضه نیروی متقاضی کار است.
بر پایه گزارش جدید مرکز آمار ایران، در تابستان 97 به میزان 40.9 درصد جمعیت ١٠ ساله و بیشتر، از نظر اقتصادی فعال بودند یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفتند.
بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩٦) ٠.٢ درصد افزایش داشته است.
جمعیت شاغلان ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ٩٥٦ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٥٨ هزار نفر افزایش داشته است.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.