به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان اردستان بیان کرد: نیازمند افراد با انگیزه و نوآور در بخش های دولتی و خصوصی هستیم تا با ارائه طرح های قابل اجرا، مشکل اشتغال جامعه به ویژه بانوان را برطرف کند.
وی افزود: اداره بهزیستی کمیته علمی ویژه ای در مورد اشتغال بانوان سرپرست خانوار تشکیل دهد تا با استفاده از توان فنی و علمی این قشر و توجه به نیاز بازار، مشاغل راه اندازی و محصولات تولیدی عرضه شود.
فرماندار اردستان عنوان کرد: کارگروه امور بانوان از فعالترین کارگروه های این شهرستان است اما باید در زمینه اشتغال بانوان کمیته ویژه ای نیز تشکیل دهیم.
وی همچنین اضافه کرد: لزوم ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات تولیدی بانوان شهرستان با همکاری شهرداری های اردستان و زواره احساس شده و مسئولیت کار با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.
تاملی گفت: خوشبختانه به رغم وجود برخی مشکلات، در کشور برای بحث اشتغال وفور اعتبار است که در قالب تسهیلات اشتغال پایدار، پشتیبان، روستایی و صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: بن بستی در اردستان نداریم، منابع کافی برای این شهرستان نیز وجود دارد و متقاضیان می توانند از این حمایت های تسهیلاتی بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: گاه برای تعیین اولویت ها در شهرستان دچار سردرگمی شده و کارها چنان پیش رفته که اصولی نبوده و برای اصلاح آن وقت و اعتبار زیادی نیاز است.
بر اساس آمارها افزون بر یک هزار نفر بانوی سرپرست خانوار در شهرستان اردستان وجود دارد که 150 نفر زیر 50 سال و 303 نفر نیز زیر پوشش بهزیستی هستند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.