به گزارش ایرنا، مهرداد مرادمند روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی خط انتقال آب کشاورزی به باغ های تیران افزود: بحران خشکسالی تهدیدی برای عرصه کشاورزی است که با استفاده از روش های نوین و مکانیزه از رکود کشاورزی جلوگیری می شود.
وی بیان کرد : کاشت گیاهان متناسب با اقلیم آب و هوایی هر منطقه و جلوگیری از کشت گیاهان پر مصرف آب در شرایط خشکسالی در برنامه توسعه کشاورزی استان مورد توجه است.
وی اضافه کرد : کاشت برنج به دلیل بحران آب در استان اصفهان ممنوع و کشاورزان به کاشت گیاهان دارویی، دانه های روغنی و احداث گلخانه راهنمایی می شوند و تسهیلات بانکی به این دسته از فعالیت ها اختصاص می یابد.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان این که توسعه سطح زیرکشت گلخانه ها در تیران و کرون در حال انجام است، یادآور شد : شهرستان تیران و کرون رتبه نخست میزان گلخانه های مدرن استان را دارد و سیاستگذاری در منطقه در راستای توسعه آن و همچنین گیاهان دارویی از جمله زعفران و موسیر است.
وی به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 450 هکتار از باغ های تیران اشاره و اضافه کرد : برای اجرای این طرح 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که هفت میلیارد ریال آن توسط کشاورزان و مابقی به صورت تسهیلات بلاعوض تامین می شود.
مرادمند اضافه کرد : علاوه بر لوله کشی انتقال آب سه استخر با حجم نگهداری هزار مترمکعب آب احداث می شود.
مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان 569 هزار هکتار است و 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
260 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر 1600 هکتار و میزان تولید سالیانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235 هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
از مجموع 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی تیران و کرون پنج هزار هکتار آن باغ است و از این مقدار هزار و 500 هکتار تاکستان و بقیه درختان بادام، گردو، هلو، انار و زردآلو است.
شهرستان 71 هزار نفری تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.