طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان اصفهان در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها موظف هستند این طرح را در پنج سال انجام دهند.
مهدی ژیان پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان بررسی و تصویب طرح های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 122 روستا را به دانشگاه و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به عنوان مشاوران طرح واگذار شده است.
وی با بیان اینکه کار مطالعاتی 50 روستا به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان واگذار شد، افزود: این روستاها در هفت دهستان در شهرستان های سمیرم، شهرضا، دهاقان، کاشان، نطنز، اردستان و گلپایگان مورد بررسی محققان جهاد دانشگاهی قرار گرفتند.
ژیانپور هدف از اجرای این طرح را شناسایی فرصت های اشتغالزایی در روستاها و معرفی آنها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ایجاد زمینه های لازم و پرداخت تسهیلات مالی مورد نیاز عنوان کرد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اصفهان با اشاره به تسهیلاتی که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای اشتغالزایی روستایی پرداخت می‌شود، اضافه کرد : با اجرای طرح مذکور، تسهیلات مالی به صورت هدفمند و برای زمینه هایی که شرایط بهتر جهت سرمایه‌گذاری دارند، اعطا می شود.
وی با بیان اینکه طرح های اشتغالزایی روستایی در سه بخش اصلی صنعت، کشاورزی و خدمات شناسایی شده است، گفت : بسیاری از روستاهای اصفهان با مشکل کم آبی مواجهند و از طرفی قدرت خطر پذیری آنها پایین است به همین دلیل نمی توان هر نوع طرح اشتغالزایی را برای آنها تعریف کرد.
ژیانپور خاطرنشان کرد : کارهای مطالعاتی بر روی 50 روستای مذکور بر اساس اسناد بالادستی، محدودیت های موجود و تحقیقات میدانی و مصاحبه با اهالی، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی و نخبگان روستاها انجام شده است.
بر اساس ماده 27 ‏قانون برنامه ششم توسعه، مطالعه و تدوین طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پنج هزار روستای کشور به عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.
بر این اساس، کار بررسی و تصویب طرح های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی باید برای 720 روستا در استان اصفهان انجام شود که در مرحله نخست، 122 روستا به این منظور انتخاب شده است.
استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت حدود 600 هزار نفر است.
حدود 900 روستا از میان روستاهای استان دارای بیش از 20 خانوار است.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.