به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی کیانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی گلزار شهدای اردستان بیان کرد: برای ساماندهی و بازسازی گلزارهای موجود مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون ریال نیاز داریم که باید از محل اعتبارات تملک دارایی ها و بنیاد شهید پیش بینی شود.
وی با تاکید بر لزوم پاسداشت جایگاه والای شهدا و خانواده های آنها افزود: همه موظف هستند که برای زنده نگهداشتن یاد و تداوم آرمان های شهدا به عنوان الگویی برای نسل آینده از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
به گفته رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان، تا کنون 51 گلزار از 54 گلزار شهدای این شهرستان ساماندهی شده و سه گلزار هنوز باقی مانده است.
ماشاء الله حمامیان با اشاره به پراکندگی گلزار شهدا در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد، بخش مرکزی و بخش زواره عنوان کرد: چهار گلزار شهدای روستایی اردستان نیز فاقد روشنایی می باشد.
وی مسئولیت نگهداری و نظافت گلزارها را بر اساس توافق های صورت گرفته بر عهده شهرداری دانست و اضافه کرد: آبرسانی در گلزار شهدای شهر اردستان نیز درگیر مشکلاتی مانند فقدان متولی مشخص می باشد که موجب بالا رفتن مصرف شده و باید برطرف شود.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان ادامه داد: راه های دسترسی به برخی گلزارها نیز مشکلاتی دارد که پیگیری هایی از بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ها باید افرادی به عنوان حافظان گلزار شهدا انتخاب شده و گزارشی از شرایط آنها ارائه دهند که رایزنی ها در این زمینه ادامه دارد.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در مجموع میزبان 320 شهید، 550 جانباز و 44 آزاده می باشد که از این تعداد 2 شهید و 6 جانباز مربوط به مبارزه های دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و سایر آنها والامقامان دوران دفاع مقدس هستند.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.