محمد اونیک آزه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه استاندارد مصرف روزانه آب روستایی 140 لیتر است که این سرانه در روستاهای تیران و کرون به 190 لیتر می رسد.
وی بیان کرد: فرسودگی شبکه آب رسانی، نبود مدیریت مصرف و استفاده از آب شرب در دامداری های خانگی از عوامل افزایش مصرف آب در این منطقه است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی تیران و کرون فرهنگ سازی برای مدیریت منابع آب روستایی را مهم دانست و گفت : با فرهنگ سازی و معرفی الگوهای مصرف می توان بخشی از سرانه بالای مصرف را کاهش داد.
وی با بیان اینکه 150 کیلومتر از شبکه آبرسانی روستایی این شهرستان فرسوده است، افزود: برای اصلاح شبکه های فرسوده این منطقه 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
اونیک آزه یادآوری کرد : امسال پنج کیلومتر از شبکه آبرسانی روستایی تیران و کرون با اعتبار 6 میلیارد ریال اصلاح می شود.
وی با اشاره به اینکه 12 روستای این خطه به شبکه آبرسانی متصل نیست، گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حوزه آبرسانی کارگشاست و بدون اعتبارات این سرفصل اجرای شبکه آبرسانی طولانی می شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی تیران و کرون اضافه کرد: تابستان امسال با وجود محدودیت های منابع ، آبرسانی به روستاییان انجام شد و در روستاهای بدون شبکه آبرسانی، این اقدام به صورت سیار و با تانکر صورت گرفت.
38 روستای شهرستان تیران و کرون با جمعیتی افزون بر 36 هزار نفر شامل 11 هزار خانوار تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.