به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی این جشنواره روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: راهبرد اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره، تقویت ارتباط انجمن های علمی و جشنواره با صنعت، ارتقای کیفیت بخش نمایشگاهی، توسعه تعاملات علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استانداردهای علمی است.
حجت الاسلام جعفر شاه نظری، تعداد آثار رسیده به این جشنواره را یکهزار و 355 اثر اعلام کرد و گفت: 36 درصد آثار در گروه فنی و مهندسی، 27 درصد در گروه علوم انسانی، 14 درصد در گروه علوم پایه، 12 درصد در گروه کشاورزی و 11 درصد مربوط به گروه هنر است که از این تعداد 106 اثر برگزیده شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان افزود: درخواست های متعدد دانشگاه ها و همچنین دانشجویان برای میزبانی جشنواره نشاندهنده علاقه و تمایل دانشجویان و دانشگاه ها برای برگزاری و نقش آفرینی در این جشنواره است.
حجت الاسلام شاه نظری با تاکید بر اینکه جشنواره حرکت تمرین نقش آفرینی به وسیله دانشجویان برای ایفای نقش فردای دانش آموختگی است افزود: در جشنواره حرکت امسال دو رویکرد شامل ایجاد فضای گفتمان و گفت و گو محور شدن جشنواره مورد تاکید جدی قرار دارد.
دبیر اجرایی این جشنواره تصریح کرد: 2 هزار و 720 دانشجو و محقق از 108 کشور خارجی نیز متقاضی حضور در این جشنواره هستند که از بین آنها، نفراتی برگزیده خواهند شد.
به گفته وی، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروهای گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، حدود 9 هزار انجمن علمی در دانشگاه های کشور و همچنین 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در مراکز مختلف فعالیت می کنند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.