آیگین عباسی روز جمعه در حاشیه گردهمایی ناشنوایان و کم شنوایان استان در مجموعه تفریحی طوبی شهر اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : فرد ناشنوا علاوه بر معلولیت ناشنوایی به طور معمول از زبان گویایی و گفتاری هم محروم است.
به تاکید کارشناسان 230 هزار نفر ناشنوای کشور نیازمند خدمات هستند.
وی توجه اساسی مسوولان امر به ناشنواییان را خواستار شد و اضافه کرد: ناشنوایان گرچه نمی شنوند اما از توانایی خوبی برخوردارند و لازم است که این توانایی ها به خوبی شناخته شود.
اکنون افزون بر 10 هزار نفر عضو انجمن خانواده ناشنوایان در سراسر کشور هستند،استان اصفهان بیش از 13 هزار و 500 ناشنوا و کم شنوا دارد.
وی ' با زبان اشاره همه یکسان در کنار هم هستیم ' را شعار امسال فدراسیون جهانی ناشنوایان اعلام و تاکید کرد :
ضروری است مسوولان و نهادهای مردمی و آحاد جامعه را نسبت به این زبان اشاره آگاه سازیم.
مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر از مجموع بالغ بر 13 هزار و 500 ناشنوا و کم شنوا این استان در شهر اصفهان بسر می برند.
عباسی با تاکید بر ضرورت بررسی مشکلات و نیازهای مشترک این قشر، اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و سرگرمی و راه اندازی پویشی برای به رسمت شناختن زبان ناشنوایان را از جمله برنامه های گردهمایی امروز ناشنوایان برشمرد.
وی تاکید کرد: در این آیین طومار به رسمت شناختن زبان ناشنوایان از سوی اعضا امضا شد و این افراد به پویش یادشده پیوستند.
به تاکید کارشناسان ایجاد کارگاههای تولیدی و اشتغال از مهمترین دغدغه های ناشنوایان است که مسوولان امر باید برای تامین نیازهای آنان تدابیری بیندیشند.
دوم تا هشتم ماه مهر به عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شد.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.