به گزارش ایرنا، عبدالرسول صفری شامگاه روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل اصفهان در سالن اجتماعات استانداری ، افزود: در اصفهان شورای پدافند غیرعامل براساس دستور ابلاغی تشکیل و کارگروه های 12 گانه و قرارگاه های چهارگانه تشکیل شده است.
وی اظهارداشت : این قرارگاه ها شامل قرارگاه شیمیایی، پرتویی، سایبری و زیستی هستند که با توجه به اینکه وظایف تخصصی در استان دارند که خوشبختانه توانستیم در هر یک از قرار گاه ها برنامه های ابلاغی از سوی سازمان را طبق مسائل و مشکلات به وجود آمده مطرح و مصوبات را توسط دستگاه های ذیربط پیگیری کنیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان ادامه داد: تامین کالاهای ضروری مردم در کشور در حوزه های کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن موجب شده که رعایت اصول پدافند غیرعامل از اهمیت بی شماری برخوردار شود.
صفری خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند زیستی در 6 حوزه انسان، دام، آب آشامیدنی، دارو و محیط زیست و کشاورزی برنامه های لازم در راستای کاهش خطرپذیری و آسیب پذیری به عمل آورده است.
وی ادامه داد : اتاق فکر پدافند زیستی استان به صورت فعال تهدیدات ناشی از بیماری های مشترک انسان و دام را مورد بررسی و پیش بینی قرار داده که تاکنون موجب کاهش سطح آسیب های وارده به استان شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان با بیان اینکه قرارگاه پدافند شیمیایی استان در مدت اخیر تشکیل شد، بیان کرد: شناسایی شهرک های صنعتی پرخطر در دستور کار قرار گرفته که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نقشه جی آی اس از وضعیت مراکز پرخطر شیمیایی در استان شناسایی شده است.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی وغیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
6026/9913/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.