به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی در اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اظهارداشت: اصفهان شهر نشاط، هنر و دانش است و ما می خواهیم شادی و نشاط در همه جای این شهر حاکم شود و به همه جا تسری یابد.
وی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر تاریخی اصفهان را موفقیت آمیز دانست و گفت: این جشنواره به اهداف تعیین شده در شورای سیاستگذاری دست یافت.
شهردار اصفهان ادامه داد: امسال با حضور پر شور جوانان و نوجوانان و والدین آنها برنامه های جشنواره به صورت گسترده اجرا شد و کودکان و هنرمندان در این برنامه ها تاثیرگذاری داشتند.
وی با اشاره به اجرای طرح پیاده رو سازی چهارباغ اصفهان گفت: یکی از رویاهای ما که همانا حضور جمعیت زیاد بدون خودرو در این محور تاریخی بود، در این جشنواره تحقق یافت و به رغم اینکه طرح پیاده رو سازی چهارباغ هنوز کامل نشده است اما مردم از اجرای برنامه های جنبی جشنواره در این خیابان تاریخی استقبال کردند.
نوروزی گفت: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان توانست مردم را در چهارباغ اصفهان گردهم آورد و محیطی شاد برای آنها ایجاد کند.
وی با اشاره به برگزاری همزمان چند جشنواره بین المللی در اصفهان، گفت: در یکی از این جشنواره ها بیش از 200 میهمان خارجی حضور یافت و این نشان می دهد که این شهر تاریخی ظرفیت آن را دارد تا به کانون برگزاری جشنواره های بین المللی تبدیل شود.
شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که با افتتاح سالن اجلاس این شهر، زمینه برگزاری هر روز و هر شب جشنواره های بین المللی در این خطه فراهم شود.
وی اکران 32 فیلم در جریان پنج روز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را از موفقیت های این جشنواره دانست و گفت: این کار زمینه مناسب برای توسعه هنر و نقش آفرینی هنرمندان اصفهانی بود.
نوروزی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در اصفهان ابراز امیدواری کرد: با افزایش کیفیت جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، زمینه پرورش استعدادهای این رده های سنی شکوفا شود.
دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز با قرائت نامه ای از یک نوجوان، گفت: نوجوانی بخشی از مسیر پر تلاطم زندگی ما و مانند پله ای حساس از کودکی به جوانی است.
علیرضا رضا به نقل از این نوجوان افزود: لازمه پیشرفت کودکان و نوجوانان توجه همگانی خانواده، جامعه، مسئولان و هنرمندان به ما است.
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان که پنجشنبه شب هفته گذشته در اصفهان آغاز شده بود، امشب ( چهارشنبه ) به کار خود پایان داد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده شد.
هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور نیز در بخش بین الملل این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.
3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.