شاهد احمدلو روز چهارشنبه در حاشیه سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در گفت و گو با ایرنا افزود: این بی ثباتی در موسیقی فیلم های کودکان و نوجوان تاثیر گذاشته و تعریف چندانی ندارد.
وی با اشاره به این که همه مسوولان، دست اندرکاران، سینماگران و تماشاگران باید اهمیت بدهند تا این سینما شکوفا شود، اظهارداشت: 2 دهه پیش این سینما در ایران پر فروغ بود و آثاری همانند کاکلی، گلنار، دره شاپرک ها،پاتال و آرزوهای کوچک، سفر جادویی ساخته شد ولی در زمان حاضر دیگر از آن روزهای خوب و پر رونق خبری نیست.
وی تصریح کرد : اگر توجه و نگاهی که در دهه های 60 و 70 به سینمای کودک داده می شد در دهه 90 وجود داشت ، این سینما فقط در یک جشنواره در ایران خلاصه نمی شد و بعد گسترده تری داشت.
احمد لو با تاکید بر حمایت بیشتر در همه بخش ها از سینمای کودک و نوجوان، تصریح کرد : در زمینه کودک و نوجوان باید سینمای مستقل داشته باشیم تا سازندگان این نوع فیلم ها از اکران فیلم ها خود اطمینان داشته باشند و با تلاش بیشتری فیلم بسازند.
وی با بیان این که نباید فیلمسازی در گونه کودک و نوجوان فقط به جشنواره خلاصه شود ، گفت: بین سینمای کودک و نوجوان امروز با دوره طلایی این نوع سینما فاصله است و باید با کار مداوم و تلاش مضاعف این فاصله را کم کرد.
احمد لو با اشاره به موضوع فیلم درباره کودک و یا برای کودک، ادامه داد : فیلم در باره کودک برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه است و خانواده ها به خصوص والدین می توانند از آن بهره ببرند چون فرهنگ سازی می کند.
وی اضافه کرد : ولی فیلم برای کودکان سرگرم کننده است و مخاطب کودک و نوجوان از آن استقبال می کند چون خسته کننده نیست.
این کارگردان سینما بیان داشت : در این گونه فیلم ها رنگ، نور، سلیقه، ریتم ، داستان، قصه، شخصیت ها همه در راستای ارضای سطح سلیقه کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به جشنواره کودکان و نوجوان اضافه کرد : این جشنواره باید نگاه کلی تر به عرصه سینمای کودکان و نوجوان داشته باشد تا با تشویق فیلم سازان برای ساخت فیلم کودک این عرصه گسترده تر شود.
به گفته این بازیگر، فیلمسازان همه شرایط فیلم سازی کشور را می دانند و در راستای چهارچوب و قوانین فیلم هایشان را می سازند، ادب، فرهنگ، شو و شعور کودک و نوجوان در فیلم ها رعایت می شود ولی اگر در جایی چنین نبود شاید ذات واقعی یک فیلم کودک و نوجوان در آن نباشد.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده شد.
هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
اختتامیه این جشنواره عصر امروز برگزار می شود.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.