به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور غلامی دوشنبه شب در جلسه ای با خیرین دانشگاه کاشان بیان کرد: هم اکنون با انباشت دانش آموخته های دانشگاهی در کشور رو به رو هستیم که این امر نوعی نگرانی و پرسش در ذهن دانشجویان در حال تحصیل نیز به وجود آورده است.
وی افزود: این پرسش ها به جای آن که منجر به ناامیدی و عمیق تر شدن نگرانی در بین جوانان کشور شود، باید با نشان دادن مسیرهای درست به سوی ظرفیت هایی مانند شرکت های دانش بنیان سوق یابد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دوره ای به ویژه پس از انقلاب اسلامی برای توسعه کشور به کارشناسان، دانش آموختگان و متخصصان نیاز داشتیم و پس از آن دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های شکل گرفت که بیشتر در قالب پژوهش های نوشتاری بود.
او گفت: امروزه دانشگاه ها با راه اندازی پارک های علم و فناوری در حوزه تبدیل دانش و نتیجه پژوهش ها به روش های کاربردی و انتقال آن به صنعت و سایر بخش ها ورود کردند که این مهم برای تداوم نیازمند پشتیبانی است.
غلامی عنوان کرد: برای این امر باید دریچه های نوآوری را باز نگه داشت و دانشگاه ها موظفند دانش و پژوهش خود را به سمت تامین خوراک فکری و تحقق ایده های جدید و فناورانه سوق داده و میزان اثرگذاری خود را در جامعه به مردم نشان دهند.
وی در ادامه تاکید کرد: کشور ایران بی نیاز از همکاری با نهادهای علمی جهان نیست و بر این اساس وزارت علوم برنامه های کلانی در زمینه تعامل و توسعه روابط بین المللی در دست اجرا دارد که همه دانشگاه ها و اعضای هیات های علمی باید در این زمینه فعال باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: تلاش برای بازنگری در آئین نامه ارتقا جریان دارد تا پس از تصویب در مرجع رسمی، از ظرفیت های اصلاحی آن بهره گیری شود.
او افزود: بر این اساس اعضای هیات علمی دانشگاه ها که کارهای میدانی، نوآورانه، فناورانه و مرتبط با صنعت انجام داده و به حلقه اتصال این دو حوزه کمک داشته باشند، امتیاز بیشتری دریافت خواهند کرد.
غلامی در ادامه نیز با قدردانی از فعالیت های خیرین عنوان کرد: تلاش داریم تا در کنار قدرشناسی و نگهداری مناسب از امانت ها، حضور پراکنده خیرین دانشگاه ساز به سوی جمعی همفکر و برنامه محور سوق یابد.
به گزارش ایرنا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی و یا بهره برداری از 6 طرح صنعتی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه کاشان به این شهرستان سفر کرده بود.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.