به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه کاشان روز دوشنبه در این آئین گفت: طرح ها شامل آغاز عملیات اجرایی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، طرح پرورش زالو، بهره برداری از خوابگاه دانشجویی، موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، آزمایشگاه همکار استاندارد در پژوهشکده اسانس های طبیعی و بهره برداری از دستگاه تصفیه پسماند گلاب برای نخستین بار در جهان است.
عباس زراعت به آغاز عملیات اجرایی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید در سایت مرکزی دانشگاه کاشان به مساحت 50 هکتار اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این پارک زمینه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی فراهم و این شهرستان به عنوان یکی از نقاط پیشرو در زمینه اقتصاد دانش بنیان تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی نیز با حمایت یک نیکوکار به عنوان یکی از پیشروها و موفق ترین نمونه های پیوند نیت های خیر با حوزه علم راه اندازی شد که طرح های بزرگی در مقیاس ملی و بین المللی در دست اجرا دارد.
رئیس دانشگاه کاشان بیان کرد: طرح تحقیقاتی در کویر لوت، رصد شهاب سنگ ها، همکاری در زمینه آزمایشگاه های باستان سنجی، طرح گرده سنجی و چندین اقدام مهم بین المللی از جمله اقدام های این موسسه در زمان فعالیت آزمایشی بود.
او همچنین عنوان کرد: برای بهره برداری از خوابگاه دانشجویی با زیربنای 800 مترمربع در 2 طبقه با مشارکت شخصی نیکوکار نزدیک به 10 میلیارد ریال هزینه شد.
زراعت گفت: با توجه به اینکه کاشان قطب صنعت گلاب و اسانس است، آزمایشگاه همکار استاندارد در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه در قمصر نیز راه اندازی شد که فعالیتش تاثیر بسزایی در رونق و افزایش کیفیت محصول گلاب و عرقیات گیاهی در سطح منطقه و کشور خواهد داشت.
وی افزود: دانشگاه کاشان راه اندازی طرح پرورش زالو را نیز در راستای کاهش مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها به دلیل کم آبی اجرا می کند و بر این اساس مرکزی نیز جهت آموزش آن به مردم و دانشجویان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه کاشان شرح داد: سرمایه گذار در دوره اجرای طرح بر آن نظارت داشته و محصول را هم پیش خرید می کند؛ پرورش زالو بسیار پردرآمد و زودبازده است و نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد.
او با اشاره به طرح های دیگری برای آموزش یک حرفه به دانشجویان در کنار دریافت مدرک تحصیلی بیان کرد: امید می رود دانشگاه کاشان بتواند با موفقیت در این زمینه گام های مهمی جهت کاهش بیکاری بردارد، چرا که رسالت اصلی دانشگاه کمک به حل مشکلات جامعه است.
به گفته زراعت، نزدیک به هفت هزار و 500 نفر دانشجو در 154 رشته و گرایش دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.