به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری اردستان گفت: این طرح از چند ماه پیش در حال بررسی بود و کتابچه آن تهیه شده تا پس از نهایی شدن در چند هفته آینده، اختیارات بیشتری برای تسهیل امور مردم به شهرستان ها داده شود.
وی افزود: اتحاد و همدلی همراه با تلاش و دلسوزی توسعه مناطق مختلف را رقم می زند و همگان باید با آینده نگری در برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند.
استاندار اصفهان در ادامه با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: دولتی بودن به معنی خدمتگذار مردم بودن است و علاقه مندان به سرمایه گذاری در منطقه نباید مورد بی توجهی قرار بگیرند.
او اصفهان را یکی از بهترین استان های کشور و زمینه را برای توسعه آن فراهم دانست و گفت: باید از ظرفیت ها از جمله در بخش معدن و گردشگری نقاطی مانند اردستان به خوبی بهره برداری شود.
مهرعلیزاده اضافه کرد: برخی کوتاهی ها منجر به کندی کارها شده اما باید مسئولان خود را خدمتگزار مردم دانسته و پیگیر امور آنها باشند.
فرماندار اردستان در ادامه این جلسه گفت: این شهرستان جزء اندک نقاطی در استان اصفهان است که از ظرفیت های توسعه ای آن به خوبی استفاده نشده که از جمله می توان به وجود معدن های مس، طلا، آهن و باریت اشاره کرد.
حمیدرضا تاملی کمبود جمعیت را به عنوان عامل اصلی جذب امکانات، از نقاط ضعف اردستان عنوان کرد و افزود: بیش از 18 درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند که با توجه به نرخ کنونی زاد و ولد (0.9 درصد) زنگ خطری محسوب می شود.
وی بیان کرد: اردستان در صورت استفاده مناسب از این منابع می تواند به قطب توسعه شرق استان اصفهان تبدیل شود، در حالی که یک هزار و 500 نفر بیکار در این شهرستان شناسایی شده است.
فرماندار اردستان ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی طرح های صنعتی در دست ساخت تا 2 سال آینده این شهرستان از نیروی بیکار فارغ شود.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه به معضل مهاجرت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز جمعیت باید بر اساس نرخ طبیعی زاد و ولد 80 هزار نفر باشد، در حالی که بیش از 42 هزار نفر است.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد افزود: خدمات زیربنایی به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در دورترین نقاط روستایی شهرستان اردستان ارائه شده اما به دلیل نبود شغل، روستاها تخلیه شده و جوانان به سوی شهرهای بزرگ مهاجرت کردند که فرآیندهای طولانی اداری در استان اصفهان یکی از عوامل جلوگیری از ایجاد اشتغال در شهرستان ها می باشد.
وی خواستار توجه بیشتر به حوزه های بهداشت و درمان، راه های روستایی و شهری و آب آشامیدنی شهرستان اردستان شد و گفت: بیشتر محورهای ارتباطی از آسفالت مناسبی برخوردار نیستند و نزدیک به 500 کیلومتر راه خاکی روستایی در منطقه وجود دارد.
به گزارش ایرنا، پیگیری مشکلات طرح های صنعتی نیمه تمام شهرستان اردستان، واگذاری امتیاز استفاده از ماسه بادی برای زمین های کشاورزی، طرح انتقال خط دوم آب آشامیدنی از اصفهان به نطنز و اردستان، سرعت بخشی به ساخت مجتمع های آبرسانی روستایی با استفاده از کمک مردم و دهیاری ها، واگذاری عملیات اجرای فاضلاب شهر زواره به بخش خصوصی و پیگیری اجرای آسفالت مسیرهای روستایی از مصوبه های این جلسه بود.
استاندار اصفهان برای شرکت در آئین بهره برداری از 33 طرح با ارزش نزدیک به 190 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت به شهرستان اردستان سفر کرده است.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.