به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ الاسلام روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری اظهار داشت: در سال تحصیلی 96، 242 هزار دانش آموزش مشغول به تحصیل بودند که این آمار در مهرماه سال جاری به 250 هزار تن می رسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 23 هزار همکار آموزش و پرورشی داریم که از این تعداد هشت هزار تن بازنشسته شدند و در حال حاضر با کمبود یک هزار و 500 معلم در دوره ابتدایی روبرو هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در آزمون های مختلف، یک هزار و 90 ردیف استخدامی جهت فعالیت در آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که در استان قم بیش از یک هزار و 400 واحد آموزشی فعال است گفت: 97 درصد دانش آموزان در شهر قم مشغول به تحصیل هستند و در بخش های تابع استان حدود هفت هزار دانش آموز تحصیل می کنند.
وی تاکید کرد: در استان قم به خصوص در مناطقی از جمله پردیسان، مقابل بوستان علوی و شهرک ایثار با بالاترین تراکم و کمترین فضای آموزشی مواجه هستیم و نیازمند ساخت 100 باب مدرسه می باشیم.
شیخ الاسلام تصریح کرد: طی چهار سال گذشته تاکنون با تلاش گسترده مدیران عالی استان حدود 149 باب مدرسه در قم احداث و مقاوم سازی شده است و رتبه قم در این زمینه از 32 به 26 رسیده است.
وی با تاکید بر این که 50 درصد مدارس توسط خیران احداث شده است گفت: مجمع خیران مدرسه ساز در قم فعال است و به جذب خیران می پردازد، اما کمبود زمین با کاربری های آموزشی مهمترین مشکلی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال 1404 حدود 380 تا 400 هزار دانش آموز خواهیم داشت که این امر نیازمند ساخت تعداد بیشتر مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم از امضای تفاهمنامه های مختلف با دستگاه های استان خبر داد و گفت: 42 تفاهمنامه در حوزه های مختلف از جمله بهداشتی و درمانی، فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی، طرح امین، آموزش ترافیک و سایر موارد منعقد شده است.
وی گفت: در همین راستا آموزش پیشگیری از اعتیاد نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای والدین آنان نیز ارائه شده و 120 هزار دانش آموز در حوزه بهداشتی شناسنامه سلامت برای دندان هایشان دریافت کرده اند.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.