به گزارش ایرنا، امیر طیبی نژاد روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: دولت در این شرایط سخت با تلاش فراوان به دنبال بهبود وضعیت معیشت مردم است اما دشمنان و رسانه های آنان، نهایت توان خود را برای ایجاد ناامیدی در جامعه به کار گرفته اند تا اقدام های موثر صورت گرفته به نتیجه مطلوب خود نرسد.
وی افزود: با وجود توطئه دشمنان، مجموعه رسانه های نظام و از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی در این جنگ روانی، تمام توان خود را برای انتقال صحیح و سریع اخبار و رویدادهای کشور به کار گرفته اند و اجازه سو استفاده را به کینه توزان نمی دهند.
وی ادامه داد: خبرنگاران بهترین حامیان دولت برای رفع مشکل ها و بهبود امور هستند و می توانند با ارائه نقد منصفانه و دلسوزانه، زمینه رسیدن به وضعیت مطلوب را پیش روی مسئولان کشور قرار دهند.
طیبی نژاد گفت: با وجود مشکل های داخلی و خارجی، مسیر کلی حرکت اقتصادی دولت در سطح کشور و استان قم روبه پیشرفت است و در طول پنج سال گذشته اقدام های موثر بسیاری برای افزایش میزان تولید و اشتغال جوانان صورت گرفته است که خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه، به انعکاس آن پرداخته اند.
وی بیان کرد: مجموعه مسئولان نظام، خبرنگاران را پل ارتباطی خود با مردم می دانند و در همین راستا، فعالان عرصه رسانه می توانند نقش موثری در تصمیم های کلان کشور و استان ایفا کنند.
وی با اشاره به جایگاه ویژه خبرنگاران در امید بخشی به مردم، ادامه داد: بیان پیشرفت ها و دستاوردهای دولت در عرصه اقتصاد، اقدام بسیار موثری برای زنده نگاه داشتن روحیه امید در میان اقشار مختلف جامعه است که خبرنگاران در طول این سال ها این وظیفه را به خوبی انجام داده اند.
3 درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.