به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلام عباس بلفکه روز شنبه در گفت و گویی اظهارداشت: با پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با استفاده از یک دستگاه خودرو تریلی، محموله مواد افیونی را از جنوب کشور به شهرهای شمالی منتقل و از حوزه استحفاظی قم عبور کند که با اعلام موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
به گفته وی پس از هماهنگی های قضایی، ماموران به محورهای مواصلاتی استان اعزام و با کنترل آمد و شد خودروهای عبوری خودروی مذکور را شناسایی و متوقف کردند.
بلفکه اضافه کرد: با انتقال خودرو به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم طی بازرسی های صورت گرفته 150 کیلوگرم تریاک در قالب 30 بسته کشف و راننده دستگیر شد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قم افزود: در نهایت متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.
اواخر تیرماه امسال نیز با دستگیری چهار قاچاقچی مواد افیونی در این استان، سه کیلو و 800 گرم ماده مخدر از نوع هرویین کشف و ضبط شد.
این درحالی است که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، اوایل تیرماه امسال در جلسه شورای اسلامی شهر گفت: مصرف مواد مخدر در این استان به شدت کاهش یافته و رتبه قم از 10 در سال 86 به 24 در سال 96 رسیده است.
ابوالفضل شریفی افزود: در سال گذشته با تلاش بی وقفه نیروهای انتظامی و امنیتی حدود 6 هزار و 745 کیلوگرم مواد مخدر از باندهای قاچاق کشف شده است.
وی با بیان این که در استان قم 102 مرکز فرهنگی و درمانی و 35 سمن فعال در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب در حوزه مواد مخدر وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعتبارات در این حوزه ها باید بسیار افزایش یابد تا اقدام های گسترده تر و موثرتری صورت بپذیرد.
حجم زیادی از مواد مخدری که در قم کشف می شود مربوط به کشفیات در محورهای مواصلاتی این استان است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.