به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قم، حمید یزدانی در جلسه هم اندیشی با اعضای هیات مدیره هتل ها و آپارتمان های استان افزود: مطمئنا این امر سبب ایجاد اشتغال پایدار و موجب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
سالانه بیش از 20 میلیون زائر و مسافر از نقاط مختلف ایران و خارج از کشور ، وارد قم می شوند.
استان قم دارای 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و100 مجتمع بین راهی و پذیرایی با12 هزار تخت می باشد.
وی ادامه داد: گردشگری قم علاوه بر اصلاحات، نیازمند طرح جامع و برنامه ریزی است و این امر مستلزم همکاری و هماهنگی لازم بین دستگاه های اجرایی است.
وی گفت:مراکز رفاهی و اقامتی ازبازیگران اصلی صنعت گردشگری هستند که در شهرهای بزرگ مانند قم هتل ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
یزدانی افزود: برای افزایش ماندگاری مسافر در قم باید برنامه ریزی اصولی انجام گردد که در این راه نیازمند آموزش و سامان‌دهی طرح جامع آماری در گردشگری استان هستیم.
عضو هیات مدیره جامعه هتل و هتل آپارتمان های قم نیز دراین جلسه با اشاره به این مطلب که درگذشته نظارت دقیقی بر واحدهای اقامتی قم صورت نمی‌گرفت اظهار کرد: از آنجا که شرکت تعاونی میراث فرهنگی قم برای تمدید پروانه خانه های مسافر قم ذی نفع است و حق عضویت سالانه دریافت می کند نظارت چندانی بر ساماندهی و ایمن سازی خانه مسافرها ندارد.
احمد فلاحیان ضمن تاکید بر درجه بندی و استانداردسازی واحد های اقامتی قم اظهار داشت: نظارت بر واحدهای اقامتی از جمله وظایف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که باید با همکاری جامعه هتل ها و هتل آپارتمان ها استان صورت پذیرد.
وی مشکل دیگر واحد اقامتی قم را آموزش و پرورش دانست و گفت: اسکان نوروزی مسافران در مدارس سبب کاهش تعداد مسافران در هتل ها و مراکز اقامتی رسمی شده است.
عماد محمود پور عضو دیگر جامعه هتل ها و هتل آپارتمان های قم نیز در این جلسه اخذ عوارض غیر قانونی از هتلداران توسط شهرداری را از معضلات گردشگری قم دانست و تصریح کرد: کوشش ها و تلاش های قانونی جامعه هتلداران تاکنون نتیجه بخش نبوده است و جامعه هتلداران را برای بر طرف کردن این مشکل، نیازمند حمایت دستگاه های نظارتی دانست.
قم یکی از شهرهای مهم تاریخی و کهن کشور محسوب می شود که درحال حاضر 360 اثر تاریخی ثبت شده در آن موجود است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.