حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر شنبه در همایش نقش زنان نخبه در توسعه سبک زندگی اسلامی در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: اگر زن در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد دیگر چیزی از ارزش های آن باقی نمی ماند.
وی افزود: اگر حضرت امام (ره) زن را کارخانه انسان سازی دانسته و می گوید از دامن زن مرد به معراج می رسد و یا پیامبر اکرم (ص) بهشت را زیر پای مادران می داند این شاخص ها برای هر زنی صدق پیدا می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه زنان وارد فلان عرصه شوند، و 52درصد قبول شدگان کنکور از زنان باشند، یک افتخار نیست،چرا که با ورود زنان به دانشگاه ها معیارهای ازدواج عوض می شود.
وی تغییر نقش زن و مرد در جامعه را متاثر از فرهنگ غرب توصیف کرد، و گفت: در کشورهای غربی تا چند دهه پیش زن حق تصرف در ارث و اموال شخصی خود را نداشت، و اگر مردی از دنیا می رفت، زن را نیز به صورت زنده با جنازه مرد دفن می کردند، اما اگر زنی می مرد همه اموالش به شوهرش می رسید.
ذوالنور ادامه داد: سرمایه داران برای راحت شدن از شر شورش ها و اعتصاب های مردان به زنان آزادی دادند، تا با یک حقوق کمتری از آن بهره کشی کنند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.