به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام جواد بهشتی پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری جشن های دهه کرامت در استانداری قم اظهار داشت: این سفیران با آشنایی به زبان های مختلف به کشورها اعزام می شوند تا به معرفی حضرت معصومه(س) و امام هشتم شیعیان حضرت ثامن الحجج (ع) بپردازند.
وی افزود: همچنین در حرم حضرت معصومه(س) برنامه های مختلف به زبان های زنده دنیا برای زائران غیرایرانی در نظر گرفته است تا از برنامه های دهه کرامت بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه از چند سال گذشته دهه کرامت به عنوان فرصتی برای نشان دادن چهره شادی و نشاط دینی تبدیل شده است گفت: جشن های دهه کرامت با شعار « درشادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» برگرفته از فرمایشات ائمه اطهار (ع) که باید در ایام شادی و سرور اهل بیت(ع) شاد بود، آغاز خواهد شد.
بهشتی پور گفت: برنامه های آستان حرم حضرت معصومه(س) در چهار حوزه با عنوان درحریم حرم، حریم فاطمی، حریم رضوان و حریم اهل بیت(ع) تقسیم بندی شده است.
وی بیان داشت: برنامه هایی از جمله آیین تعویض پرچم، استقبال از کاروان خورشید، اجتماع بزرگ بانوان فاطمی، همایش طوبای کرامت و تجلیل از حافظان قرآن کریم،برگزاری نمایش بهشت بانو و برنامه ادبی مشق کرامت به اجرا گذاشته می شود.
وی ادامه داد: آذین بندی شهری، برپایی ایستگاه های فرهنگی و صلواتی مردمی، برگزاری کاروان کرامت، مسابقه حدیث کرامت، برگزاری برنامه دختران آفتاب، جشن مردمی کرامت به صورت محلی از دیگر برنامه هاست که در سطح ملی برگزار خواهد شد.
بهشتی با تاکید بر این که جشنواره مردمی کرامت برای دومین سال متوالی در سطح کشور برگزار می شود گفت: هدف از برگزاری جشنواره مردمی کرامت تقویت برنامه های مردمی در جشن هاست.
وی اضافه کرد: ویژه برنامه جشن بزرگ کرامت از دیگر برنامه های مهمی بوده که در هرشب در یکی از استان های کشور برگزار می شود.

** بقاع متبرکه امامزادگان قم میزبان برگزاری جشن های دهه کرامت
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در ادامه این جلسه اظهار داشت: در دهه کرامت در 22 بقعه متبرکه و با حضور 30 مبلغ برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی ترتیب خواهد یافت.
حجت الاسلام علی عزیزی ، برگزاری برنامه های انس قرآن، سرکشی از خانواده های شهدا و خانواده های نیازمند دارو و درمان و پذیرایی از زائران را از جمله اقداماتی است که در دهه کرامت انجام می شود.
وی از برگزاری همایش امامزادگان استان قم با محوریت حضرت امام موسی مبرقع(ع) خبر داد و گفت: این همایش همزمان با پنجم ذی القعده برگزار می شود.
ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر امام هادی(ع) است. ایشان در سن 40سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. مرقد ایشان در چهل اختران و خیابان طالقانی (آذر) قم واقع شده است.
وی گفت: باید اجرای جشن های عمومی دهه کرامت در بوستان های شهر از جمله بوستان علوی مورد توجه قرار گیرد.

** اجرای برنامه های بخش خواهران در دهه کرامت
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم درخصوص برنامه های دهه کرامت گفت: این برنامه ها از 21 تیرماه همزمان با روز عفاف و حجاب آغاز شده و تا سوم مردادماه ادامه داد.
معصومه ظهیری افزود: در مجموع 14 برنامه متنوع در بخش های مختلف برای بانوان در دهه کرامت در استان قم با مشارکت های دستگاه های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی، تجلیل از دختران شاخص استانی، برگزاری مسابقه امام شناسی، نشست های تخصصی، اعزام خواهران مبلغ به استان های دیگر را از مهمترین برنامه های دهه کرامت ذکر کرد.

** آذین بندی شهر قم در دهه کرامت
مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم در ادامه این جلسه، از آماده سازی سطح شهر، آذین بندی در مناطق هشت گانه و نصب پرچم های ویژه دهه کرامت خبر داد.
سیدمحسن میرهادی افزود: صدور مجوز برای برپایی ایستگاه های صلواتی، آماده سازی پنج بوستان برای اسکان موقت زائران و بهره برداری از طرح های شهری و آذین بندی بیت النور (محل سکونت حضرت فاطمه معصومه ) از دیگر اقدامات شهرداری قم است.
دهه کرامت از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا سوم مردادماه همزمان با میلاد امام رضا(ع) ادامه می یابد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.