در این پیام که روز یکشنبه در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی منتشر شده آمده است: فقدان اسفناک جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ احمد احمدی (رحمة الله علیه) موجب نهایت تاسف گردید.
پیام ادامه یافته است: این عالم فرزانه سال‌ها نظارت بر کتب درسی از طریق موسسه سمت را برعهده داشت و خدمات برجسته‌ای در این کار حساس انجام داد؛ مردی بسیار مخلص و نسبت به مبانی اسلام خدمتگزار واقعی بود.
پیام حاکی است: در آغاز کار با موسسه مکتب اسلام همکاری داشت ولی بعدا کارهای بزرگ‌ تری را بر عهده گرفت. خداوند روح او را غریق رحمت کند و به بازماندگانش صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی احمدی از استادان شناخته شده حوزه علوم انسانی بود. وی دارای مدرک دکتری فلسفه غرب از دانشگاه تهران بود و از سال 1352 با عضویت در هیات علمی این دانشگاه، دروس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را تدریس می‌کرد.
او همچنین بنیانگذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را برعهده داشت.
مشارکت در تاسیس دانشگاه تربیت مدرس و نیز فعالیت به عنوان نماینده مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی از دیگر سوابق این استاد مطرح دانشگاه در حوزه علوم انسانی بود.
حجت الاسلام احمدی شامگاه جمعه هجدهم خردادماه جاری بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دارفانی را وداع گفت. پیکر آن مرحوم عصر امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.