به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی چهارشنبه شب درحاشیه «آیین طرح اکرام ایتام و محسنین» در میدان آستانه قم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که قبل از راهپیمایی روز قدس امسال، 2 اتفاق رخ داده که یکی خروج آمریکا از برجام است، اظهار داشت: ملت ایران در راهپیمایی های قبلی با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا حضور پرشکوهی داشتند و امسال نیز در روز قدس خواهند آمد و این شعار را تکرار می کنند.
وی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، ایستادگی مسلمانان در مقابل این زیاده خواهی ها را ضروری دانست و افزود: مقاومت ملت ایران و عراق و کشورهای اسلامی مانند سوریه و لبنان نشان داد که می توانند در مقابل مزدوران مستکبر و تروریست ها ایستادگی نمایند.
امیرآبادی گفت: با توجه به موفقیت مقاومت اسلامی در سرنگونی داعش، بنا براین روز قدس که روز مقاومت و وحدت امت اسلامی است بار دیگر پیام رسان اسلام ناب محمدی به عنوان نقطه مقابل اسلام آمریکایی و وهابی تروریستی به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان خواهد بود.
وی یادآور شد: اسلام آمریکایی ابزار دست مستکبران و جهانخواران، اما اسلام ناب مدافعان مظلومان است.
امیرآبادی، ملت ایران را زمینه ساز اسلام ناب و احکام شریعت آن توصیف کرد و افزود: این ملت و بویژه جوانان با حضور در این راهپیمایی از دستاوردهای پدران خود دفاع می کنند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دفاع از مظلومان جهان جزو آرمان هایی انقلاب بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت حضرت امام باشکوه بودن این راهپیمایی را پیش بینی کردند.
وی اضافه کرد: در پاسخ به کسانی که می گویند ما باید به جای مشکلات دیگر کشورها مشکلات خودمان را حل کنیم باید گفت که آرمان ها و منافع کشور در آرمان ها و منافع کشورهای مسلمان و منطقه گره خورده و جدای از هم نیست.
وی گفت: اگر امروز ما از آرمان های مردم فلسطین دفاع می کنیم، در حقیقت این اقدام دفاع از آرمان های امت اسلامی است و طبق آموزه های دینی نمی توانیم نسبت به مشکلات دیگر مسلمانان بی تفاوت باشیم.
حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال 58 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند.
امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که آیا اتحادیه اروپا قادر به حفظ برجام است؟ گفت: روشی که اروپایی ها در پیش گرفتند کار سختی را برای آنها ایجاد کرده چون همچنان سهام دار شرکت های بزرگ اروپایی، آمریکایی ها هستند، و از طرفی نیز منافع اروپایی ها در آمریکا بیشتر از ایران است.
وی با بیان این که اروپا در دشمنی با ملت ایران زیاد با آمریکا فاصله ندارد، افزود: سه کشور اروپایی در موضوع برجام حضور داشتند و آبرویی برای آنهاست، از این رو کار سختی را در پیش دارند و احتمالا مقاومتشان شکننده است.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
7403 / 1175/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.