محسن اوروجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارندگی از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد و لازم است همشهریان از هرگونه اطراق در مسیر سیلاب ها اجتناب نمایند.
وی اضافه کرد: با توجه به شدت رعد و برق، باید نکات ایمنی به ویژه توسط افرادی که ساکن بخش های کوهستانی استان از جمله بخش های کهک و خلجستان می باشند و یا به این مناطق سفر می کنند، رعایت شود.
بخش کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستا است که در جنوب قم قرار دارد و فاصله مرکز بخش (کهک) تا قم 30 کیلومتر است.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
وی با اشاره به این که در حال حاضر رودخانه قم(بلوار زائر) از نظر تردد مشکل خاصی ندارد، از مردم درخواست کرد: هنگام تردد در محورهای استان، ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از سبقت غیرمجاز خودداری نمایند و با پلیس راه و نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند.
اوروجی بیان کرد: تمام نیروهای امدادی از جمله راهداری و حمل و نقل ایمنی، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس 115، نیروی انتظامی، بسیج، شهرداری ها و بخشداری ها در آماده باش هستند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی وارد عمل شوند.
وی ادامه داد: رعد و برق و بارندگی تاکنون خسارت و مصدومی در استان قم نداشته است و از فردا نیز هوا رو به گرمی می رود و اگر چنانچه بارندگی شدیدی در پیش باشد، به طور حتم اطلاعیه صادر می شود.
وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهارتن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.
مسیر رودخانه قمرود از اوایل دهه80 شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت درآمده است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.