حجت الاسلام سعید روحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جزء خوانی قرآن کریم، برگزاری مراسم روزه اولی ها، سخنرانی، تفسیر قرآن، انس با مفاهیم قرآنی، پاسخگویی به سوالات شرعی، مسابقه بزرگ کتابخوانی زندگانی امامان معصوم(ع)، برگزاری گروه های سرود و سایر برنامه ها از مهمترین فعالیت ها در مساجد محله ها ویژه عموم مردم است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال برای چهار هزار دختر و پسر روزه اولی مراسم ویژه در مصلای قدس برگزار و احکام روزه داری به آنان آموزش داده شده است.
وی گفت: پنج تیم تبلیغی که در هر تیم 15 تا 20 روحانی و مبلغ حضور دارند در کانون های مساجد برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی حضور دارند.
روحانی ادامه داد: همچنین قاریان قرآنی ملی و بین المللی نیز در 86 مسجد دارای کانون فعال، حضور دارند و جزء خوانی قرآن کریم و تفسیر این کتاب آسمانی برگزار می شود.
وی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تا کنون یک هزار و 500 جلد قرآن در مساجد مناطق محروم و حاشیه ای قم توزیع شده و یک هزار و 500 جلد دیگر توزیع خواهد شد.
وی به برگزاری مسابقه های کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: در این مسابقه به معرفی زندگی نامه امام حسن مجتبی(ع) پیشوای دوم شیعیان تا امام حسن عسکری(ع) پیشوای یازدهم شیعیان پرداخته شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقه ها ترویج فرهنگ کتاب خوانی و آشناسازی نوجوانان و جوانان با سیره امامان معصوم(ع) و الگوگیری از این بزرگان است.
وی همچنین از برگزاری جشنواره سرود رضوی در کانون های مساجد قم خبر داد و گفت: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اول اردیبهشت ماه امسال فراخوان شده است و گروه های سرود تا آخر خردادماه جاری فرصت دارند در این جشنواره ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: این جشنواره تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
در استان قم 580 کانون فرهنگی و هنری مساجد ثبت شده است که از این تعداد 405 کانون فعال است.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.