به گزارش ایرنا، دراین آیین معنوی که در صحن فاطمی بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) ترتیب یافته بود ، 600 تَن از نوجوانان پسر استان قم که برای نخستین سال، گرفتن روزه بر آنها واجب شده است، شرکت داشتند.
این مراسم در سه بخش اجرای مسابقه های قرآنی، نمایش قرآنی و داستان های قرآنی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی شاهرخ از کارشناسان معارف اسلامی نیز در این جشن با بیان داستان های قرآنی، نوجوانان شرکت کننده را با معارف و احکام اسلامی آشنا و بر فراگیری قرآن کریم و معارف اسلامی تاکید کرد.
مسئول واحد کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این برنامه هر ساله از سوی این آستان مقدس به منظور آشنایی دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده اند برگزار می شود تا در نخستین سال روزه داری واجب خود، افطار را مهمان سفره کریمه اهل بیت(ع) باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری با تاکید بر گسترش و تبیین معارف قرآنی و اسلامی در جامعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در این برنامه تلاش می شود با استفاده از کارشناسان، نوجوانان را با احکام و معارف الهی آشنا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 آیین ترتیل خوانی قرآن کریم توسط نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه های رواق کودک و نوجوان حرم مطهر در طول سال اعلام کرد: در روزهای 27 تا 29 ماه مبارک رمضان، مراسم اعتکاف نوجوان درحرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
مسئول واحد کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: فردا نیز جشن روزه اولی ها، ویژه دختران استان با حضور 600 تن در شبستان نجمه خاتون بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) ترتیب خواهد یافت.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.