به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزود: باید در زنجیره کار و ارزش افزوده ای که محصولات گلخانه ای می تواند ایجاد کند، دقت بیشتر و برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهایی که برای رونق و حفظ ارزش افزوده این نوع محصولات موثر است، حمل و نقل آن است که می توان از ظرفیت فرودگاهی استفاده نمود.
وی خاطرنشان کرد: با تصمیماتی که در خصوص ایجاد فرودگاه در قم گرفته می شود، برای حمل و نقل این نوع محصولات در قم و پیرامون این استان، شرایط مناسبی ایجاد خواهد شد.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
در بخش کشاورزی کل اراضی قابل کشت قم معادل 105 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان شامل 20 هزار هکتار باغ و 42 هزار هکتار زراعت شامل 17 هزار و 531 هکتار کشت جو، پنج هزار و 675 هکتار کشت گندم آبی، 2 هزار و 346 هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی جات اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 745 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 208 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است.
صادقی در ادامه با اشاره به تاسیس سردخانه و ایجاد تعاونی برای توزیع میوه، گفت: ایجاد سردخانه هدررفت محصولات کشاورزی و باغی را کاهش می دهد و سازمان جهاد کشاورزی طرحی در این راستا ارائه نماید.
وی همچنین با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: همه موظف و علاقه مند هستیم تا کالای ایرانی، طرفدار ایرانی نیز داشته باشد و جزو اولویت های مردم باشد.
وی اضافه کرد: لازمه تحقق این هدف، انجام اقدام های خاص به لحاظ فرهنگی و اجرایی است و تولیدات داخل نیز باید از کیفیت خوب برخوردار بوده و شرایط عرضه به بازار را داشته باشد.
استاندار قم ادامه داد: کارگروهی با مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شود و موضوع پیاده سازی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بررسی و اجرایی شود تا اشتغال و تولید در استان توسعه یابد.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و سازمان هایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد و برنامه های خود را ارائه نمودند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.