به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی تهامی عصر دوشنبه در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: این تعداد زندانی دارای بدهی می باشند که نیازمند کمک عموم مردم و جلب رضایت شاکی های پرونده، برای آزادی هستند.
وی افزود: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) دومین پیشوای شیعیان در نیمه ماه مبارک رمضان امسال، جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود سه میلیارد ریال کمک های خیران و مردمی در جشن گلریزان جمع آوری شد که با اقدام های صورت گرفته 69 زندانی آزاد شدند.
مدیرکل زندان های قم با اشاره به این که به زندانی ها تسهیلات ارائه شده است گفت: برای آزادی و اشتغال و همچنین خانواده های این زندانی ها خدماتی ارائه می شود تا از بازگشت مجدد آنان به ندامتگاه ها جلوگیری شود.
وی گفت: زندانی ها دارای حقوق شهروندی هستند که پس از آزادی باید در جامعه بتوانند زندگی کنند، همچنین با همکاری انجمن حمایت از زندانیان خدمات مختلفی به خانواده های زندانیان ارائه می شود.
تهامی با بیان این که حرفه آموزی در زندان های قم مورد توجه قرار گرفته است گفت: با همکاری دستگاه های مربوطه آموزش ها در رشته های مختلف به زندانیان ارائه می شود تا با حرفه آموزی و ورود به بازار کار توانمند شوند.
وی افزود: آمار بازگشت مجدد زندانی ها در قم به ندامتگاه ها در سال گذشته کاهش یافته است که باید در همین راستا آموزش رشته های مختلف برای ایجاد اشتغال و اجرای برنامه های مختلف اصلاحی و تربیتی توسعه یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در ندامتگاه ها خبر داد و گفت: دوره های مختلف تفسیر و حفظ قرآن و سایر برنامه های اصلاحی برای زندانیان برگزار می شود.
وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر قم برای خدمات رسانی در حوزه های مختلف به زندانیان درخواست همکاری کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: تسهیل در حل مشکلات زندانیان و خانواده های آنان باید صورت گیرد.
عبدالله جلالی افزود: شهرداری قم دارای مشکلات مالی است که باید در این حوزه نیز برنامه ریزی کند تا خدماتی ارائه شود.
سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در این جلسه بر تشکیل جلسه های مدیریت در برنامه ریزی جهت خدمات رسانی به زندانیان تاکید کرد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.