به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی روز دوشنبه در همایش بزرگ مبلغان رمضان، در قم افزود: بعضی مواقع به جای این که از این فرصت استفاده کنیم و ماهیت کثیف و استکباری دشمنان را تبیین کنیم، به درون کشور حمله و اختلاف های درونی را بیشتر می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در سخنرانی ها باید به مردم امید دهیم و آنها را نسبت به نظام و آینده کشور بدبین نکنیم و سرفصل سخنان ما بیانات رهبر معظم انقلاب باشد.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب هفته گذشته، خروج آمریکا از توافق نامه هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
شرفخانی در ادامه بیان کرد: کتاب های تفسیر در اختیار مبلغان قرار گرفته و از آنها می خواهم در منبرها دقایق کوتاهی را به بیان مفاهیم و تفسیر قرآن اختصاص دهند.
وی با بیان این که رمضان، ماه مناجات خوانی و ارتباط با خداوند است، افزود: در شب های ماه رمضان در بسیاری از بقاع متبرک امامزاده ها برنامه های فرهنگی از جمله خیمه های معرفت برگزار می شود که به دلیل حضور خانواده ها در بقاع امامزاده ها، این برنامه ظرفیت بسیار ارزشمندی دارد.
معاون سازمان اوقاف کشور با اشاره به این که اجرای این برنامه در سال های گذشته نتایج خوبی داشته است و باید ادامه یابد، اضافه کرد: خیمه های معرفت فضای معنوی برای مردم ایجاد می کند که باید در قالب این برنامه مشاوره خانواده، ازدواج و فرزندپروری جزو سرلوحه کار مبلغان باشد.
وی گفت: در امامزاده ها مناجات خوانی به عنوان سرلوحه کارهای ما قرار گیرد حتی زمانی که مخاطبان، پنج یا ده تن باشند.
وی با بیان این که دشمنان قسم خورده ما مدت هاست شبانه روزی تلاش می کنند هویت و غیرت دینی را در مناسبت های مختلف از بین ببرند، تصریح کرد: دشمنان با ایجاد کمپین هایی در شبکه های اجتماعی می خواهند از این طریق، غیرت دینی، هویت شیعی و دینی جوانان را از بین ببرند.
شرفخانی ادامه داد: سئوالات و شبهاتی در فضای مجازی مطرح شده که لازم است مبلغان با استدلال های کوتاه در سخنرانی ها به آن ها پاسخ دهند.
وی همچنین با اشاره به این که ماه رمضان فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ وقف است، گفت: اگر ما به فکر خودمان نباشیم کسی به فکر ما نیست، حوزه های علمیه از قبل با موقوفات اداره شده اند و باید تبلیغ و تبیین کنیم تا موقوفات جدیدی ایجاد شود.
همایش بزرگ مبلغان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجتماعات امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد؛ در این همایش که مسئولانی از سازمان اوقاف حضور داشتند، از خانواده شهید محسن حججی و تعدادی از مبلغان ممتاز تجلیل شد.
محسن حججی از مستشاران ایرانی و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف در تاریخ 18 مردادماه 96 در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق به اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش درآمد و در تاریخ 20 مردادماه به شهادت رسید.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.