به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه در «آیین تجلیل از فعالان قرآنی هفته قرآن و عترت استان قم» در تالار مجتمع فرهنگی - هنری شهید سید مرتضی آوینی اظهار کرد: این مشارکت موجب درخشش استان در این زمینه شد و هفته گذشته توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اداره های اوقاف و ارشاد قم تقدیر به عمل آمد.
وی اظهار کرد: اگر می‌ خواهیم فعالیت ‌های قرآنی در سطح استان قم رشد خوبی داشته باشد، باید تعامل و همکاری میان دستگاه های فرهنگی را افزایش دهیم و در این زمینه تلاش شده با مشارکت جدی همه دستگاه ها برنامه ‌ها را دنبال کنیم.
وی با اشاره به تعاملات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بسیج، نیروی انتظامی، ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ارتقای شاخص‌ های فرهنگی قرآنی یکی از هدف های جدی این اداره کل است و تلاش شده با نظرهای مجموعه بزرگان و فرهیختگان استان به اهداف خود دست پیدا کنیم.
حسینی کاشانی با تاکید بر ارتقای روز به‌ روز شاخص‌ های فرهنگی قم گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال 95 در زمینه شاخص های تخصصی رتبه 20 کشور را کسب کرده بود که این رتبه در سال 96 به رتبه چهارم کشوری ارتقا یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای برنامه های قرآنی از هدف های جدی این اداره کل است.
در پایان آیین از فعالان عرصه قرآن و نهادهای مشارکت کننده در این هفته و نیز برگزیدگان هفته قرآنی در رشته های گوناگون تجلیل و از کتاب «آموزش نماز» رونمایی شد.
هفته قرآن و عترت استان قم از 12 تا 18 اسفندماه سال گذشته با اجرای برنامه های متنوع قرآنی در سطح این استان برگزار شد.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در قم فعالیت می کنند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.