به گزارش ایرنا، از مرکز خبر حوزه ؛ این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، بابیان اینکه عربستان سعودی از طریق هزینه هنگفت در کشورهای مختلف جوانان زیادی را به سمت فرقه وهابیت جذب کرد، افزود: آنها با هزینه زیاد و ساخت مساجد، فرقه کاذب خود را ترویج می کنند چرا ما شیعیان این کارها را انجام ندهیم.
وی ادامه داد: از جمله این فعالیت ها می تواند ترویج برنامه دینی و عقیدتی و شرعی و حتی ذبح شرعی در کشورهای مختلف جهان باشد، اگر این کارها انجام شود می تواند جلوی بسیاری از اسلام هراسی را بگیرد.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز شاهد عدم نظارت در بحث تولید میوه هستیم و بی نظارتی و دادن کود شیمیایی به جای حیوانی طعم میوه ها را عوض می کنند، بیان داشت: این مساله بسیار مهم است و برای میوه وغذای سالم باید تولیدات درست و نظارت بیشتر شود.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به این که ربا مشکلات زیادی را برای جامعه اسلامی ایجاد کرده و تا این مساله درست نشود سایر مسائل مانند غذای حلال درست نمی شود، بیان کرد: نباید از بحث ربا به راحتی گذشت، باید با برنامه ریزی فعالیت را درست کرد.
وی در بحث تولید میوه و واردات آن، افزود: باید کاری کرد در این مساله رقابت ها و کیفیت میوه بیشتر و زیادتر شود تا از این طریق بتوان جلوی واردات میوه را گرفت.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: مساله دیگر در بحث استفاده از زمین های بایر است که کسی به آنها توجهی نمی کند، توجه به این مساله واحیاء درست زمین های بایر می تواند کشور را در مباحث مختلف مانند کشاورزی وگندم خود کفاء کند.
این مرجع تقلید برهجرت علما و روحانیون تأکید و بیان کرد: الان بسیاری از روستاها خالی از روحانی و مبلغ است؛ ولی طلبه ها در قم جمع شده اند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.