به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در «آیین تجلیل از فعالان قرآنی هفته قرآن و عترت استان قم» در تالار مجتمع فرهنگی - هنری شهید سید مرتضی آوینی، با تاکید بر قرار گرفتن جامعه در کنار قرآن و عترت اظهار کرد: قرآن کریم وعترت نباید از هم جدا شوند، هم قرآن و هم پیام های هدایت گرایانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در متن زندگی جامعه باشد تا جامعه روی سعادت و خوشبختی را ببیند.
وی با بیان این که قرآن کریم و شریعت مفسر می خواهند، گفت: نقش تبیینی قرآن را هم پیامبر(ص) و هم اهل بیت(ع) دارند و در کلام نورانی امام سجاد(ع) بیان شده است که قرآن و عترت نقش مکمل بودن را دارند.
وی با اشاره به مشترکات بین قرآن و عترت اظهار کرد: قرآن و عترت میراث ماندگار پیامبر(ص)، هر 2 برخوردار از عصمت، مایه حیات بشر و واسطه ارتباط و آشنایی انسان با خدا هستند.
وی درباره وظایف ما در رابطه با قرآن گفت: بهترین کلام، کلام الهی است و نخستین وظیفه فراگیری و یادگیری قرآن است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بخشی از بودجه های قرآنی خود را برای فراگیری قرآن به ویژه نونهالان قرار دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: وظیفه دیگر ما تلاوت قرآن است و نیز باید در آیات قرآن کریم تدبر نمود و گام بعدی عمل کردن به قرآن و نیز حفظ آیات قرآن می باشد.
حسینی بوشهری درخصوص وظایف ما درباره عترت خاطرنشان کرد: باید سیره اهل بیت(ع) را بشناسیم که این امر زمینه محبت و اطاعت از ائمه اطهار(ع) را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: باید بودجه های ما در زمینه ترویج قرآن و دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیشتر شود و همدلی و وحدت بین قرآنیان افزایش یابد.
وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت استان قم گفت: شاهد یک برنامه کم نظیر قرآنی در سطح کشور بودیم و این کار به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روایتی تاکید کرد: نکته مهمی که در این روایت وجود دارد، اعلام جدایی ناپذیری بین قرآن کریم و عترت از سوی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است.
حسینی بوشهری اظهار کرد: فلاسفه 2 دسته هستند؛ دسته ای، تامین کننده سعادت آدمی را در جامعه، قانون مترقی و دسته دیگر وجود مجریان صالح می دانند.
وی با بیان این که قرآن و آموزه های ما سخن هیچ دسته ای را نفی نمی کنند، افزود: بیان قرآن این است که سخن هیچ کدام از دسته ها کامل نیست و پیامبر اعظم اسلام(ص) ضلع سومی را مطرح می کنند که تمسک مردم به قرآن و عترت است.
وی در پایان با بیان این که متاسفانه در جامعه کتابخوان کم داریم و باید نسل جوان را به مطالعه کتاب تشویق کرد، گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنیم که اعلام کرد ما همان کمکی که به سایر کالاهای اساسی می نماییم در رابطه با مساله کاغذ نیز چنین کمکی می کنیم و وزارت ارشاد باید در این زمینه گام اساسی بردارد.
در پایان این آیین از فعالان عرصه قرآن و نهادهای مشارکت کننده در این هفته و نیز برگزیدگان هفته قرآنی در رشته های گوناگون تجلیل و از کتاب «آموزش نماز» رونمایی شد.
هفته قرآن عترت استان قم از 12 تا 18 اسفندماه سال گذشته با اجرای برنامه های متنوع قرآنی در سطح این استان برگزار شد.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در قم فعالیت می کنند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.