مهدی عسگری فردویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کمیته امداد قم با 226 مرکز درمانی از جمله تعدادی بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه، درمانگاه و مطب پزشکان در این استان قرارداد دارد.
وی اضافه کرد: تعداد بیمه شده ها نسبت به سال 95 ثابت بوده و به دلیل این که تخصیص های لازم از سوی مراکز طرف قرارداد از جمله تخفیف در فرانشیز اعمال شده است، هزینه ها نیز ثابت مانده است.
وی خاطرنشان کرد: نظام بیمه ای کمیته امداد نظام ارجاع است، به این صورت که بیماران ابتدا به پزشک عمومی مراجعه می کنند و در صورت تایید پزشک، برای درمان به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند.
عسگری فردویی گفت: 130 میلیارد ریال نیز برای هزینه های غیربیمه ای از جمله خرید ویلچر، تشک مواج، عصا، داروهای غیربیمه ای، فرانشیز و کپسول اکسیژن برای 26 هزار بیمه شده اصلی و 6 هزار بیمه شده روستایی که بیمه خدمات درمانی دارند، هزینه شده است.
به گفته وی، در سال گذشته برای تهیه سبدهای بهداشتی برای 300 تن از بیماران صعب العلاج و دارای زخم بستر و همچنین 500 مددجویان مستقر در منطقه محروم قمرود، یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شد.
دهستان قمرود در بخش مرکزی و در شرق شهر قم واقع شده است.
وی افزود: 150 دستگاه فشار سنج، 50 دستگاه قندسنج و کمک به بیماران مبتلا به سل که از سوی مرکز بهداشت معرفی شده اند از جمله این کمک ها بوده است.
به گفته رئیس اداره درمان و امور بهداشتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، سبد بهداشتی شامل شامپو، صابون، مایع دستشویی، حوله و سایر لوازم بهداشتی است که به مددجویان منطقه قمرود و به بیماران نیز علاوه بر سبد بهداشتی، بالش طبی، ملحفه، روبالشی و مواد ضدعفونی کننده اهدا شد.
وی افزود: یکی از خیران استان قم نیز چهار میلیارد و 500 میلیون ریال برای تهیه پوشینه برای 577 بیمار زخم بستری هزینه کرده است.
به گفته وی، در حال حاضر 107 بیمار دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس و پیوند کلیه که جزو بیماران خاص هستند و 700 بیمار صعب العلاج و 600 بیمار دیابتی تحت پوشش کمیته امداد قم می باشند.
عسگری فردویی بیان کرد: سال گذشته به خانواده یک هزار و 200 کودک زیر 6 سال دارای سوءتغذیه که از سوی مرکز بهداشت تایید و به کمیته امداد معرفی شدند، هر ماه اقلامی از جمله حبوبات، برنج و روغن به ارزش 750 هزار ریال پرداخت شده است.
وی افزود: پارسال 33 میلیارد ریال سرانه بیمه اجتماعی برای سه هزار و 402 تن از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی پرداخت شد.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.
از این تعداد، 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه بوده که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم هستند.
یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم می باشند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.