ابوالفضل پورمحمدیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجلس دانش آموزی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف کسب مهارت های زندگی و ترویج دموکراسی بین دانش آموزان راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: 150 نماینده از استان های سراسر کشور به مدت 2 سال با حکم وزیر آموزش و پرورش در مجلس دانش آموزی فعالیت می کنند که پل ارتباطی بین دانش آموزان و مسئولان می باشند.
وی ادامه داد: دانش آموزان این مجلس مشاوران مدیرکل در استان ها هستند که هر سه ماه یکبار در مجلس کشوری تشکیل جلسه می دهند و مسائل و مشکلات استان ها را بررسی می نمایند.
پورمحمدیان بیان کرد: وزیر و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای شنیدن مشکلات استان ها و پیشنهادهای دانش آموزان در جلسه مجلس حاضر می شوند.
وی با بیان این که مجلس دانش آموزی در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود، گفت: این مجلس سال گذشته ، تغییرات و اصلاحاتی را در برخی کتاب های درسی دبیرستان مصوب کرد که در کارگروه تخصصی وزارت آموزش و پرورش نیز بررسی و اعمال شد.
به گفته وی، سهمیه استان قم در مجلس دانش آموزی 2 تن، یک دختر و یک پسر است و این دانش آموزان باید از پایه نهم و دهم مقطع متوسطه دوم باشند.
پورمحمدیان گفت: پس از برگزاری بیستمین دوره انتخابات شورای های دانش آموزی در سوم آبان ماه امسال در مدارس استان، انتخاباتی بین رئیسان شوراهای دانش آموزی برگزار می شود و منتخبان این انتخابات، مجلس دانش آموزی ناحیه را تشکیل می دهند.
وی افزود: در بین دانش آموزان منتخب هر ناحیه، مجددا انتخابات برگزار می شود و از هر ناحیه سه دانش آموز دختر و سه دانش آموز پسر به مرحله استانی راه می یابند و در استان قم که چهار ناحیه و سه منطقه دارد در مجموع 42 دانش آموز، 21 دختر و 21 پسر انتخاب می شوند.
وی گفت: بین 42 دانش آموز انتخابات دیگری برگزار می شود که هفت دختر و هفت پسر دانش آموز برگزیده می شوند و مجلس دانش آموزی استانی شکل می گیرد که رئیس، نایب رئیس و منشی دارد.
به گفته مدیر سازمان دانش آموزی، 2 دانش آموز منتخب مجلس کشوری از بین این هفت تن انتخاب می شوند که علاوه بر توانمندی درسی که باید معدل و نمره انضباط بالایی داشته باشند، برخورداری از روابط اجتماعی خوب و مناسب نیز جزو ملاک های انتخاب این دانش آموزان است.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.