به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه کمیسیون طرح های غیر کشاورزی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به سیاست های دولت در زمینه سرعت بخشی به حل مشکلات کشور، افزود: پیگیری سریع مشکلات و پاسخگویی در برابر مطالبات مردم، مهم ترین وظیفه مدیران دستگاه هاست.
وی با تاکید بر لزوم تلاش و برنامه ریزی برای حل کارهای بر زمین مانده در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: انجام ندادن کار و اجرایی نشدن مصوبه جلسه ها به هر عذر و دلیلی، قصوری است که باید جوابگوی آن بود.
وی با بیان این که حل مشکل مردم بر هر امر دیگری اولی تر است، تصریح کرد: باید در چارچوب قانون به دنبال انجام صحیح وظایف و تعهدات کاری خود باشیم.
صادقی خدمت به مردم و گره گشایی از موانع و معضلات را فلسفه اصلی خدمت در اداره ها عنوان کرد و گفت: همه ما برای کار آمده ایم و طبق قانون هم باید به شکل شایسته ای کارها و وظایف محوله را انجام دهیم.
در این جلسه واگذاری 99 هکتار زمین در دهستان محروم قنوات و در جوار بزرگراه قم - گرمسار برای احداث شهرک صنعتی مروارید گوهر ایرانیان مطرح و به تصویب رسید.
شهر قنوات در 10 کیلومتری شرق قم و در بخش مرکزی این شهر قرار گرفته است و می توان از آن به عنوان پرجمعیت ترین شهر استان بعد از شهر قم نام برد؛ شهر قنوات دارای 12 هزار و 500 تن جمعیت بومی، 2 هزار تن غیر بومی و سه هزار تن اتباع است و در مجموع بیش از 17 هزار تن در این شهر 300 هکتاری سکونت دارند.
شهر قنوات در سال 79 با ادغام روستاهای حاجی آباد لک ها، مراد آباد، والیجرد و حسن آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی می باشد.
این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرار گرفته است و در گذشته از طریق حفر قنات آب مورد نیاز مردم منطقه تامین می شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می شود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.