به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن قنبری روز شنبه در دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی قم اظهار داشت: بدون وقفه تحصیل کردن در حوزه های علمیه اجرایی می شود و طلبه ها از این ظرفیت علمی و فرهنگی بهره مند می شوند، درحال حاضر غرب نیز به دنبال دانش افزایی و استفاده از این گونه روش است.
وی افزود: دانش آموختگانی که مباحث علمی را از مکتب اهل بیت(ع) می آموزند دارای قدرت ابلاغ رسالت الهی هستند تا این دین را به دنیا منتقل کنند.
وی با تاکید بر این که طلبه ها باید حرکت هوشمندانه و شبکه ای در جهان ایجاد کنند گفت: هر طلبه با همفکری سایر دانش آموختگان باید بر اساس شرایط زمانی و مکانی کشور خویش به دنبال ترویج دین اسلام باشد.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) گفت: طلبه ها نباید تنها پاسخگوی شبهه های دینی باشند بلکه باید فعالانه برای تبلیغ و جهانی سازی دین اسلام برنامه ریزی کنند و با استفاده از توان علمی یکدیگر، نورانیت کلام الهی را به جهانیان بیان نمایند.
وی با بیان این که رسالت سنگینی بر روی دوش طلبه های غیر ایرانی است ، اظهار داشت: حساسیت ها و تهدیدهای در کشورهای مختلف برای دین اسلام وجود دارد که باید طلبه ها در مرحله اول اسلام شناس باشند و در این مسیر فعالیت کنند.
وی مواجهه فعال با جریان های فکری، فرهنگی و دینی در عرصه های مختلف بین المللی، را از دیگر وظایف طلبه های غیرایرانی دانست و گفت: باید با به روزرسانی اطلاعات و توجه به آموزه های دینی، معارف ناب الهی را در گستره جهانی تبیین کرد.
قنبری خاطر نشان کرد: پیام الهی مخاطب خاصی ندارد بلکه برای همه بشریت است از این رو طلبه ها با آگاهی به شرایط باید مبلغ دین اسلام در همه عرصه ها باشند.
وی از حمایت های معنوی جامعه المصطفی العالمیه از دانش آموختگان در تقویت دین اسلام در جهان خبر داد و گفت: طلبه ها بعد از بازگشت به کشورهای خویش باید رابطه خویش را با جامعه المصطفی و سایر مجموعه های علمی و مذهبی مورد توجه قرار دهند تا بتوانند با هم افزایی و هم فکری به رسالت خطیر خویش جامعه عمل بپوشانند.
وی تاکید کرد: همچنین حضور در فضای مجازی و مردمی بودن طلبه های یکی دیگر از وظایفی است که باید در این مسیر گام های سازنده ای برداشت.
در پایان این مراسم از دانش آموختگان برتر تقدیر شد.
موسسه آموزش عالی بنت الهدی که نام خویش را بانوی مجتهد و مجاهد معاصر، آمنه بنت الهدی صدر، گرفته است در سال 1361 شمسی با تولیت آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی و زیر نظر مرکز جهانی علوم اسلامی تاسیس شد. در شهریور ماه سال 1379، طی قراردادی به طور کامل تحت پوشش جامعه المصطفی العالمیه درآمد و در حال حاضر یکی از فعال ترین مراکز آموزشی تربیتی بانوان است.
2 هزار و 750 تن از بانوان مسلمان از 82 کشور از این مجتمع فارغ التحصیل شده و به کشورهای خویش بازگشته اند و در حال حاضر یک هزار و 500 تن مشغول به تحصیل هستند.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.