به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی عصر دوشنبه در سی و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: هسته مرکزی شهر قم به تعداد کافی پارکینگ خودرو ندارد و پلیس راهور برای جلوگیری از تراکم خودروها برغم میل باطنی خود ناگزیر به استفاده از جرثقیل برای جمع آوری خودروهای پارک شده در محل های پارک ممنوع است.
وی با بیان این که معضل ترافیک در شهر قم باید به صورت ریشه ای برطرف شود، افزود: جریمه کردن رانندگان راهکار مناسبی برای بهبود اوضاع ترافیکی شهر نیست.
وی گفت: در خصوص ارتقاء فرهنگ رانندگی در قم اقدام های خوبی از سوی نیروی انتظامی انجام شده و مدیریت شهری نیز باید در کمیسیون های مربوطه موضوع تقویت زیرساخت های ترافیکی را پیگری کند.
مجتبایی همچنین با اشاره به وجود 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر قم افزود: هم اکنون 20 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ های پلیس راهور قم نگهداری می شود.
18 پارکینگ مجاز راهنمایی و رانندگی ویژه خودروها و موتورسیکلت های توقیفی در استان قم وجود دارد.
مجتبایی با اشاره به این که در قم محلی به عنوان پیست موتورسواری ایجاد نشده است، گفت: هر چند در زمینه فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی نیز اقدام های موثری صورت گرفته ولی مشکلات ترافیکی بوجود آمده از ناحیه موتورسواران باید به شکل کارشناسانه پیگری و رفع شود.

** نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با بیان این که بر اساس قانون 42 درصد جرایم راهنمایی رانندگی متعلق به شهرداری هاست و باید پس از طی روند قانونی خود به شهرداری ها پرداخت شود، افزود: شهرداری قم نیز یکی از ردیف های درآمدی خود را در این بخش تعریف کرده است، ولی این امر تحقق پیدا نمی کند.
حسن بختیاری با بیان این که سهم محدودی از جرایم رانندگی در مجموعه استان استحصال می شود، افزود: هر چقدر درآمدهای بیشتری به شهرداری تزریق شود، به طور حتم این نهاد در امور شهری با پلیس راهور مشارکت فعال تری خواهد داشت.
وی اضافه کرد: شهرداری قم در صورتی اقدام هایی مانند خط کشی معابر شهری و استقرار چراغ ها و دوربین های راهنمایی را به شکل کاملا روان انجام می دهد که بودجه کافی در اختیار داشته باشد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.