به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، در مرکز پژوهش های علامه طباطبایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بیش از 150 هزار تن از این نمایشگاه بازدید کردند که استقبال خوبی صورت گرفت.
وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 80 هزارعنوان کتاب در 250 غرفه به نمایش گذاشته شد که 27 هزار عنوان توسط 70 ناشر خارجی عرضه شد.
وی از برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن و عترت در قم خبر داد و گفت: امسال با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم 9 هزار و 650 تن برای شرکت در این دوره از مسابقه ثبت نام کردند که این مسابقه دهم اسفند ماه سال جاری در مصلای قدس قم برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و 800 تن در طرح قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شرکت کرده بودند که امسال شاهد رشد خوبی هستیم.
وی ادامه داد: از 12 اسفندماه سال جاری هفته قرآن و عترت در قم آغاز می شود و به مدت یک هفته برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی با فعالیت دستگاه های مختلف استان قم ترتیب می یابد.
وی در ادامه، برنامه های کوتاه مدت و ضربتی را جهت کاهش آسیب های اجتماعی در قم مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اجرای برنامه های بلند مدت نیازمند اجرای این برنامه های کوتاه مدت هستیم تا بتوانیم سطح فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم.
وی، ساماندهی اماکن عمومی، خیابان ها، معابر، پارک ها و مراکز فروش بزرگ از لحاظ وضعیت ظاهری، طرح تبلیغاتی گسترده با موضوع ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف، ساماندهی دستگاه های دولتی و نیمه دولتی و خصوصی از لحاظ پوشش کارمندان، ساماندهی ویترین، طراحی و تابلوهای سردرب مغازه ها و شرکت ها را از مهمترین برنامه های عملیاتی کوتاه مدت برشمرد.
حسینی کاشانی با بیان این که سامانه ای برای اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی در سطح شهر نیاز است گفت: باید سامانه ای تعریف شود تا برنامه های مختلف فرهنگی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: برای اجرای این طرح می توان از ظرفیت سمن ها با همکاری دستگاه های متولی فرهنگ در جامعه بهره برد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.