به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، تعامل و هماهنگی را عامل بسیار مهمی در فرایند خدمت رسانی به شهروندان دانست و اظهار داشت: در سایه همدلی، کارهای انجام شده در مدیریت شهری قم با کمترین هزینه مواجه بوده است.
وی با تمجید از اهتمام مدیریت شهری برای ارایه بهترین خدمات، متناسب با شان و جایگاه مردم شهر مقدس قم، افزود: همدلی، هماهنگی و هم پوشانی موجود میان مسئولان، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس و شهرداری برجسته ترین موضوع در برنامه های عمرانی و خدماتی قم محسوب می شود.
صادقی اضافه کرد: برغم همه خدمات صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری قم، باید برای رفع نارسایی ها و کمبودهای موجود در این شهر تلاش بیشتری شود.

** نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت اولویت بندی فعالیت های عمرانی در سطح شهر گفت: انجام کارهای تشریفاتی مانند سنگ فرش کردن خیابان ارم قم به هیچ وجه در راستای تامین رفاه مردم نیست.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری افزود: شهرداری در حال حاضر اقدام به سنگ فرش کردن سه راه بازار تا ابتدای خیابان انقلاب اسلامی نموده و یک عمق سنگینی را حفر کرده تا آن را لایه به لایه برای سنگ فرش زیرسازی کند.
وی با بیان این که هزینه سنگ فرش چندین برابر آسفالت است، افزود: سنگ فرش کردن به هیچ وجه تامین کننده رفاه مردم نیز نیست.
ذوالنوری با بیان این که ما نمی خواهیم از خودمان چیزی را خلق کنیم و باید از تجربه های دیگر شهرها استفاده کنیم، افزود: سنگ فرش کردن خیابان در میدان شهدا و بهارستان تهران نیز مشکلاتی را به همراه داشته است که شهرداری قم باید قبل از هر گونه اقدام برای این کار به این مساله توجه می کرد.
وی با طرح این سوال که سنگ فرش کردن خیابان ارم چه ضرورتی دارد، افزود: در حاشیه شهر قم کوچه هایی است که به دلیل مناسب نبودن زمین امکان آمد و شد در آن وجود ندارد، از این رو ضرورتی ندارد که ما چنین کارهایی را انجام دهیم چون کارهای مهمتری داریم.
عملیات پیاده راه سازی خیابان ارم، حد فاصل سه راه بازار و ابتدای خیابان انقلاب با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در قالب یک طرح چهارماهه از آذر ماه امسال آغاز شده است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات شهر قم افزود: اگر کسی بخواهد از خیابان اراک، خیابان امام و یا نیروگاه به سمت چهار راه شهدا حرکت کند چنین کاری‌ برای او امکانپذیر نیست، از این رو باید برای مسائلی که گره اصلی شهر است و مردم درگیر آن هستند فکری بکنیم و دنبال طرح های تشریفاتی و تزییناتی نباشیم.
وی اذعان داشت: اگر هدف ما تامین رضایت مردم است بیشتر مردم از این کارها ابراز نارضایتی و ناخوشنودی دارند و باید در پروژه های شهری رعایت صرفه جویی را نیز داشته باشیم.
در این جلسه که به صورت فوق العاده برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهر قم بودجه 18 هزار و 530 میلیارد ریالی سال 97 شهرداری قم را تصویب کردند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.