به گزارش ایرنا، در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن عصر دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: امروز زحمات و خدمات شبانه روزی این قشر زحمتکش و فداکار بر هیچکس پوشیده نیست. انسان های ایثارگر و شایسته ای که همپای جامعه شریف پزشکی و در لحظات سخت و دشوار بیماری و دردمندی، بر بالین بیماران حاضر شده و از بهبودی و سلامتی آنان مراقبت می کنند.
وی با تجلیل از خدمات پرستاران و ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب(س) و روز پرستار به محضر تمامی پرستاران پر تلاش، مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات و تلاش های ارزنده این قشر شریف در استان قم ابراز داشته و توفیق روزافزون همه پرستاران زحمتکش را از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.
پیام ادامه یافته است: بی تردید شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان پرستار مهربان دل های زخم خورده اهل بیت(ع) و مظهر حلم و بردباری، بهترین الگو و اسوه برای پرستاران می باشد و نامگذاری چنین روز خجسته و فرخنده ای به نام روز پرستار، هم افتخاری بزرگ و نشان گر اهمیت این حرفه مقدس بوده و هم فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت های با ارزش قشر خدوم و زحمتکش پرستار و ترویج ارزش های زینبی در جامعه به ویژه در میان پرستاران است.
پیام حاکی است: بهبود و ارتقای روند خدمات رسانی در حوزه پرستاری و توجه به کاهش مشکلات و دغدغه های جامعه فهیم پرستاران از جمله موضوع هایی است که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون اهتمام ویژه ای به آن شده است و امیدواریم در مراحل بعدی طرح تحول سلامت به عنوان یکی از توفیقات برجسته دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به این مساله بشود.
در این پیام اضافه شده است: خدمت به بیماران و دردمندان در آموزه های دینی ما مسلمانان جزو اعمال پر فضیلت محسوب شده و نزد خداوند متعال ماجور است. از این منظر خدمت در عرصه مقدس پرستاری، توفیق بزرگی است‌ که خداوند متعال به بندگان خوب و شایسته خود عطا کرده است.
5 جمادی الاولی سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است. بزرگ پرستاری که پس از واقعه جانسوز سال 61 هجری، پرچم نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) را بر دوش گرفت و با صبر و بردباری و اقتدار و شهامتی که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده است، توانست رسالت سنگین پرستاری از نهضت عظیم و جاودان عاشورا و انتقال پیام آن به نسل ها و عصرهای بعدی را با موفقیت و سربلندی به سرانجام برساند.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.