به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در دیدار معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قم افزود: همان گونه که قرآن برای مسلمانان در داخل امت اسلامی و نحوه ارتباط آن ها با سایر موحدان پیام دارد، در سطح بین المللی نیز برای همه انسان ها ارزش قائل است و به مسلمانان تاکید می کند به تعهدات خود پایبند بمانید.
آیت الله جوادی آملی بیان کرد: از این موضوع می توان اهمیت حقوق بشر و حقوق شهروندان را در پیام های قرآن دریافت و دانست اگر تعهدی را امضا می کنیم باید به آن وفا داریم بمانیم، این مساله همچنین ابعاد مختلف برجام و سایر پیمان های بین المللی ایران با جهان را نیز روشن می کند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی در این سال ها کار بزرگی را انجام داد که تمام مردم دنیا در آن مانده اند؛ ملت ما این کارها را بر اساس آموزه های قرآن کریم و عترت اهل بیت (ع) انجام داد نه بر اساس الگو گیری از شرق و غرب.
آیت الله جوادی آملی گفت: امروز به یک حماسه سرا همچون فردوسی نیاز داریم تا حرکت بزرگ ملت ایران در این سال ها را که حقیقت داشت نه افسانه، به رشته تحریر درآورد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این حماسه ملت ایران را که برگرفته از پیام های قرآن و عترت بود در مقام عمل زنده نگاه دارد.
وی بیان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب انواع توطئه های داخلی و خارجی را علیه ملت ایران به کار بردند و جنگ هشت ساله را با این همه خسارت به ما تحمیل کردند، اما با این حال زمانی که قطعنامه پایان جنگ تعیین شد و امام راحل (ره) آن را قبول کردند، ایران اسلامی پای تعهد خود ایستاد و با وجود حمایت صدام از منافقین در جریان عملیات مرصاد که پس از قطعنامه رخ داد، ایران در جریان حمله نظامی آمریکا به عراق با این کشور وارد جنگ نشد و به قطعنامه عمل کرد.
وی ادامه داد: این شرف ایرانی است که با قرآن پیدا شده است؛ پهلوی، قاجار، شرق و غرب این شرف را نیاوردند بلکه این اسلام و قرآن بود که ملت ایران را با این آموزه ها آشنا کرد.
این مرجع تقلید گفت: این جوانمردی را ما از قرآن آموختیم، امام راحل (ره) و مسئولان کشور در جریان پذیرش قطعنامه گفتند ما امضا کردیم و پای تعهد خود می مانیم، این نشان شرف ملت ایران بود که با وجود آن همه خسارت پای امضای خود ایستاد.
آیت الله جوادی آملی بیان کرد: امروز نیز باید به دنبال حقیقت پیام های قرآنی باشیم و دوری از ربا و حفظ عفاف و حجاب را در کشور نهادینه کنیم، این کار اصلی وزارت ارشاد است، در غیر این صورت، اگر به خواندن ظاهری قرآن باشد که سعودی ها به دلیل نزدیکی زبان، بسیار بهتر از ما می توانند قرآن را قرائت کنند.
عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر به قم با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز دیدار و گفت و گو کرد، دیدار از موسسه قرآنی ترجمان وحی و حضور در دانشگاه قرآن و حدیث از دیگر برنامه های امروز وی در قم بود.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.