به گزارش ایرنا، فرج الله رجبی روز سه شنبه در نخستین «همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان» در قم، با بیان این که پروانه اشتغال به 200 هزار مهندس اعطا شده است، افزود: حتی برخی مهندسان نمی دانند آزمایشگاه مکانیک خاک یعنی چه؟ در حالی که پروانه اشتغال گرفته اند و طلبکار نیز هستند.
وی تصریح کرد: این مسائل باید حل شود و نباید راه رفته را برگردیم؛ چرا زمانی که 200 هزار مهندس در کشور داریم، باز هم پروانه اشتغال واگذار می کنیم، باید در این زمینه با دولت مذاکره شود؛ مهندسی حساب و کتاب دارد.
وی با بیان این که آماده ایم با واقع بینی در این مساله ورود پیدا کنیم، ادامه داد: در زلزله کرمانشاه سازمان نظام مهندسی ساختمان مسئول است و باید پاسخگو باشد، اگر نظارت کنونی کافی نیست باید نظارت مقیم تعریف کنیم و در این راستا از تجربیات 20 سال گذشته استفاده کنیم تا اوضاع سامان یابد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که قصدمان خدمت است، بیان کرد: اگر کسی فکر کند به تنهایی می تواند بار را به مقصد برساند در وضعیت فعلی جز با تعامل و هم افزایی امکان ندارد.
رجبی با اشاره به هزینه های میلیاردی برای آموزش مهندسان، گفت: این اقدام ها کافی نیست، بلکه باید راهکار ارائه دهید و در این راستا آیین نامه ها، شیوه نامه و رفتارهای مهندسی اصلاح شود.
وی ادامه داد: چرا تولید مسکن پس از 20 سال از نظارت سازمان نظام مهندسی همچنان معیوب است؟ کار با تقابل بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی پیش نمی رود، بلکه با تعامل و هم افزایی انجام می شود.
وی تاکید کرد: نخستین شاخص مهندسی اخلاق حرفه ای تعهد است و مهندسان باید متخلق به اخلاق حرفه ای باشند.
نخستین همایش ملی «اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان» با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، احد فرامرز قراملکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، سید مهدی صادقی استاندار قم، جمعی از مسئولان استان و همچنین مهندسان بومی و غیربومی با هدف آشنایی هر چه بیشتر جامعه مهندسان با اخلاق مهندسی و بومی سازی منابع متناسب با فرهنگ مهندسی در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم آغاز شد که این همایش فردا به کار خود پایان می دهد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.