به گزارش دوشنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، وسام خلیل در نشستی سیاسی با موضوع «وقایع اخیر منطقه» در مدرسه معصومیه قم با اشاره به شکست های پی در پی طرح های صهیونیستی، سعودی و آمریکایی در منطقه غرب آسیا افزود: با توجه به فضاحت ها و شکست های پی در پی طرح های صهیونیستی، سعودی و آمریکا در منطقه، امروز در عمل آمریکا کار خود را در غرب آسیا پایان یافته می داند.
وی همچنبن استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حکام بی تدبیر عربستان سعودی با اجبار سعد حریری به استعفا سعی بر ایجاد فتنه داخلی، درگیر کردن نیروهای داخلی لبنان به اختلاف های داخلی، زمینه سازی برای حمله و تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و در نهایت وارد کردن ضربه سهمگین به حزب الله لبنان را داشتند که تمام این نقشه ها به شکست کشانده شد.
وی کنار راندن حزب الله از فضای سیاسی لبنان و حضور بیشتر عربستان در عرصه سیاسی لبنان را از جمله اهداف سیاسی استعفای سعد حریری اعلام کرد و گفت: موضع گیری به موقع و خردمندانه رییس جمهور لبنان، سید حسن نصرالله و دیگر گروه های لبنانی در پی این استعفا علاوه بر همدلی و وحدت بیشتر گروه های مختلف لبنانی موجب خنثی سازی این فتنه شد.
الحریری روز شنبه 13 آبان ماه جاری در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد. چند هفته پس از این استعفا، مقامات لبنانی، عربستان را به گروگان گرفتن سعد حریری و خانواده وی در عربستان سعودی متهم کردند و خواستار آزادی وی برای بازگشت به لبنان شدند. با فشارهای بین المللی سرانجام سعد حریری اوایل آذرماه به لبنان بازگشت و پس از دیدار و گفت و گو با رئیس جمهور لبنان و احزاب این کشور استعفای خود را پس گرفت.
وی با بیان این که امروز آمریکا بازوهای مهم خود در منطقه را از دست داده است گفت: ایران که در دوران شاهنشاهی به عنوان پلیس منطقه از آن نام برده می شد با انقلاب اسلامی امروز تبدیل به بزرگترین انقلاب اسلامی جهان بر ضد استکبار شده و از طرفی با تمایل ترکیه به محور مقاومت، آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در غرب آسیا دچار مشکل جدی شده است.
وی با تحلیل شرایط منطقه ادامه داد: عربستان که روزی از مهره های اصلی آمریکا در منطقه برای پیش برد اهداف خود به حساب می آمد امروز به دلیل بهره گیری از سیاستمداران بی خرد و جوان، در عمل تمام نقشه های استکبار را به شکست منجر کرده است.
این عضو ارشد حزب الله لبنان در ایران، اسرائیل را در ضعیف ترین و ناکارمدترین زمان حیات نامشروع خود دانست و گفت: رژیم صهیونیستی نیز به دلیل قدرتمند و متحد شدن جبهه مقاومت، کارایی و توان سابق خود را از دست داده و توانایی تاثیرگذاری بر معادلات منطقه را از دست داده است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمدزمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.