به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، ناصر ابوشریف روز پنجشنبه در همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» در قم افزود: رژیم صهیونیستی امکانات مادی زیاد و رسانه های فراوانی دارد، براساس آیات قرآن هدف این رژیم فساد کردن در زمین است، باید بر رژیم صهیونیستی پیروز شویم، امت اسلامی موحد می تواند که جایگاه خودش را در جهان دوباره کسب کند.
وی ادامه داد: ملت فلسطین یک ملت صبور است و این ملت از مسجد الاقصی دفاع می کند، رژیم صهیونیستی چند ماه پیش می خواست درب های الکترونیک را در این مسجد نصب کند، اما ملت فلسطین با مقاومت جلوی این کار را گرفت.
وی گفت: ملت فلسطین امروزه نیاز به کمک دارد، البته نه پولی که به عنوان رشوه به ملت فلسطین پرداخت شود، حوزه علمیه قم می تواند در حمایت از ملت فلسطین نقش ایفا کند.
ابوشریف با بیان این که خوشبختانه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به جایگاهی نوین دست پیدا کرده است، افزود: روحانیون می توانند که در میان امت اسلامی وحدت ایجاد کنند، مقابله با رژیم صهیونیستی تنها با وحدت و جهاد ممکن است.
وی گفت: امروزه ایران اسلامی به عنوان پایگاهی برای جهان نوین اسلام مطرح است،؛ نباید فراموش کنیم که مسئولیت معرفی اسلام در جهان بر عهده ما است و بدون ایجاد یک الگویی از طرح اسلامی نمی توان این دین را به بقیه جهان گسترش داد.
رییس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.

** رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این همایش از آمادگی این مرکز برای حمایت از ماموریت های خرد و کلان حوزه در عرصه های مختلف خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن ربانی گفت: مرکز خدمات در ارایه خدمات، هدفمند فعالیت می کند؛ این نهاد خود را کمیته امداد حوزه نمی داند، بلکه قرار است که خدمات این مرکز به تحقق اهداف حوزه کمک کند.
وی افزود: در این راستا تلاش می کنیم که این خدمات بر اصول و اهداف حوزه استوار باشد؛ در این زمینه قرار نیست که نگاه صنفی داشته باشیم بلکه نگاه ما ماموریتی است.
وی اظهار کرد: طلاب فعال و قوی و کوشا باید تحت حمایت های خاص قرار گیرند؛ از جمله فعالیت هایی که مرکز خدمات باید با همکاری مرکز مدیریت حوزه دنبال کند، تلاش در زمینه طبقه بندی سطوح اساتید و مبلغین و غیره است.
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: مرکز خدمات درارایه خدمات خود تنها به خود مبلغ و روحانی و خدمات مادی بسنده نکرده است و مباحث مرتبط به خانواده روحانیان و مباحث روحی روانی آنها را نیز مد نظر دارد.
همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» امروز با پیام آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار و در آن از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از کشور و نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل شد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.